Wojciech Normand, Deichmann: będziemy mieć 300 sklepów

Wojciech Normand, wiceprezes zarządu Deichmann-Obuwie

Wojciech Normand, wiceprezes zarządu Deichmann-Obuwie

– Myślę, że liczba 300 sklepów Deichmann jest osiągalna na polskim rynku w ciągu 10 najbliższych lat. Nawet jeśli dynamika rozwoju będzie miała tendencję degresywną. Sklepy Deichmann są już we wszystkich regionach Polski. Ponadto rynek nieruchomościowo-komercyjny nie będzie się rozwijał tak szybko, jak w poprzednich latach. Właśnie ze względu na pogłębiające się nasycenie obiektami handlowymi – powiedział portalowi Retailnet Wojciech Normand, wiceprezes zarządu Deichmann-Obuwie sp. z o.o.

Charakterystyczną cechą firmy Deichmann jest finansowanie jej rozwoju z własnych środków, bez kredytów i pożyczek. W 2013 roku spółka planuje uruchomienie 23 sklepów oraz zmodernizowanie kilka istniejących punktów sieci. Na ten cel przeznaczy 30 mln zł.

– W 90 proc. to developerzy lub inwestorzy kierują do nas oferty nowych lokalizacji. W większości są to podmioty, które znają firmę Deichmann i wiedzą, że konsekwentnie rozwijamy sieć naszych sklepów. Dlatego liczą na nasz udział również w ich projektach. Oczywiście czasami sami wybieramy pewne lokalizacje, ale sytuacje takie są stosunkowo  rzadkie – dodał Wojciech Normand.

Deichmann Obuwie sp. z o.o. została zarejestrowana w 1996 roku. Właścicielem polskiego oddziału jest firma Deichmann – Schuhe Service GMBH. Obecnie funkcjonuje 211 sklepów m.in. w galeriach i parkach handlowych. Średnia powierzchnia otwieranych punktów wynosi ok. 450 mkw. Spółka prowadzi również sprzedaż w sklepie internetowym www.deichmann.com, w ofercie którego docelowo znajdzie się około 1,5 tys. artykułów. W sklepach Deichmann dostępne jest obuwie marek: Elefanten, Gallus, Medicus, 5th Avenue, Graceland, Voctory, Adidas, Nike, Puma oraz Fila.

Firma Deichmann SE powstała w 1913 roku jako przedsiębiorstwo rodzinne i nadal pozostaje w rękach rodziny założycielskiej. Prawie stuletnia historia firmy ma swój początek w Essen. Dziś nadal znajduje się tam główna centrala grupy. Firma Deichmann na koniec 2011 roku posiadała 3 175 sklepów w ponad 20 krajach (Niemcy, Polska, Szwecja, Litwa, Czechy, Słowacja, Austria, Dania, Holandia, Wielka Brytania, Szwajcaria, Węgry, Słowenia, Włochy, Chorwacja, Rumunia, Serbia, Bułgaria, Turcja, Hiszpania oraz USA) i zatrudniała 32,5 tys. pracowników. Deichmann jest wiodącą marką zarówno na niemieckim, jak i europejskim rynku obuwniczym. Grupa Deichmann w 2011 roku osiągnęła obroty na poziomie 4,13 mld euro. To wzrost o 5 proc. w porównaniu do roku 2010. Firma Deichmann SE w tym okresie sprzedała 156 mln par butów na świecie i wytworzyła 44 proc. obrotu całej grupy. W 2011 roku jej obróty wyniósły 1,84 mld euro.

Reklama

Galeria Jurajska