Centrum handlowe
Centrum handlowe

FootFall Indeks Polska w ostatnim tygodniu spadł o 2,5 proc. porównując rok do roku. Z kolei indeks zanotował wzrost o 2,7 proc. w porównaniu z poprzednim tygodniem – podała firma Experian.

Od początku roku indeks notuje ciągłe spadki w porównaniu z 2012 rokiem. W ubiegłym tygodniu indeks FootFall spadł o 5,4 proc. rok do roku.

W tym tygodniu indeks ożywił się w porównaniu z poprzednim tygodniem. Jest to spowodowane wprowadzaniem przez sieci odzieżowe nowych kolekcji. Klienci wyczekujący końca zimy rozpoczęli wymianę swojej garderoby na wiosenne ubrania.

Experian zapowiada kolejny okres wzrostów związany z przygotowaniami do Świąt Wielkanocnych. Za dwa tygodnie okaże się, czy wynik skumulowany dogoni ten z zeszłego roku.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych, w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, w oparciu o które można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.