AmRest: wzrost przychodów ze sprzedaży w 2012 roku

KFC

KFC

W 2012 roku przychody ze sprzedaży grupy AmRest wzrosły o 22,5 proc. do 2 353 mln zł (€ 562 mln) w porównaniu do 1 922 mln zł w roku 2011 – podała spółka w raporcie podsumowującym 2012 rok.

Wzrost przychodów spowodowany był m.in. pełnoroczną konsolidacją przejętych w kwietniu 2011 roku restauracji w Hiszpanii i Francji – przychody segmentu Europa Zachodnia wzrosły o 54,7 proc., doskonałymi wynikami rynku rosyjskiego oraz dynamicznym tempem nowych otwarć w dywizji Europa Środkowo-Wschodnia.

– Z przyjemnością prezentuję wyniki AmRest za rok 2012. AmRest po raz kolejny wypracował solidne wyniki finansowe, pomimo słabszej globalnej kondycji makroekonomicznej. Nasza wiara w to, że wszystko jest możliwe wsparta doskonałością operacyjną pomogła nam wzmocnić nasz biznes w Europie Środkowo-Wschodniej i zbudować fundamenty do globalnej ekspansji. Słabsze nastroje widoczne na większości rynków na których działamy nie przeszkodziły nam w rozwoju naszego biznesu i poprawie zyskowności. Zgodnie z założeniami planu 20/20+ nasza sprzedaż wzrosła o 23 proc., przy jednoczesny wzroście zysku EBITDA o 46 proc. – podsumował Henry McGovern, przewodniczący rady nadzorczej AmRest.

Na dzień publikacji raportu ( 19.03.2013) AmRest Holdings SE zarządza 8 markami restauracyjnymi w 13 krajach Europy, Azji oraz Ameryki Północnej.

Rok 2012 był kolejnym, w którym KFC kontynuowało strategię budowania swojej pozycji w Europie Środkowo-Wschodniej. Na rynku polskim, czeskim i węgierskim otwarte zostało łączenie 25 restauracji, z czego 14 to restauracje mieszczące się w centrach handlowych a 10 to wolnostojące restauracje typu Drive Thru. 17 restauracji poddano renowacji. Strategia rozwoju KFC obejmuje głównie średniej wielkości miasta, jak również lokalizacje przy drogach ekspresowych i autostradach. Na świecie istnieje obecnie ponad 15 tys. restauracji tej marki w 105 krajach.

W 2013 roku planowany jest dalszy wzrost liczby restauracji KFC. Do tradycyjnych typów restauracji KFC dodane zostaną również nowe restauracje o mniejszym formacie i ograniczonym menu, usytuowane w miejscach o bardzo dużym natężeniu ruchu.

Na dzień publikacji raportu AmRest prowadzi 349 restauracji KFC: 165 w Polsce, 61 w Czechach, 25 na Węgrzech, 56 w Rosji, 31 w Hiszpanii, 3 w Chorwacji, 4 w Bułgarii i 4 w Serbii.

AmRest jest operatorem marek KFC oraz Pizza Hut w ramach umowy franczyzowej z firmą Yum!. Restauracje Burger King także funkcjonują na zasadzie franczyzy, na podstawie umowy z Burger King Europe GmbH. Restauracje Starbucks otwierane są przez spółki joint venture AmRest Coffee (82 proc. AmRest i 18 proc. Starbucks) posiadające prawa i licencje do rozwoju i prowadzenia kawiarni Starbucks w Polsce, w Czechach oraz na Węgrzech. Marka La Tagliatella jest marką własną AmRest, która dołączyła do portfela w kwietniu 2011. Restauracje La Tagliatella prowadzone są zarówno przez AmRest, jak i przez podmioty, którym spółka dzierżawi prawa do prowadzenia restauracji na zasadzie umowy franczyzowej. Marki Blue Frog oraz KABB stały się własnością AmRest w grudniu 2012 w wyniku umowy nabycia większościowego pakietu udziałów w Blue Horizon Hospitality Group LTD. Restauracja Stubb’s funkcjonuje od 28 stycznia 2013 roku w ramach umowy joint venture z AmRest HK Limited (65 proc. AmRest, 35 proc. Stubb’s Asia Ltd.).

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska