Małpka Express: 600 mln zł na rozwój sieci sklepów

Sklep Małpka Express

Sklep Małpka Express, Małpka SA.

Sieć sklepów convenience Małpka Express do końca grudnia 2013 roku wzrośnie do 200 placówek, a w kolejnych latach jej rozwój będzie jeszcze bardziej intensywny. W ciągu najbliższej dekady, właściciel sieci – firma Małpka SA. – przeznaczy na ten cel blisko 600 milionów złotych.

Sieć Małpka Express zadebiutowała na rynku 17 marca 2012 roku otwarciem sklepu w Szczecinie-Warzymicach. Dziś pod jej szyldem działają 64 lokale na terenie 11 polskich województw. Łącznie w 2013 roku powstanie 150 nowych placówek Małpka Express. W kolejnych latach dynamika rozwoju sieci jeszcze wzrośnie. W 2014 roku firma planuje uruchomienie 200 sklepów, a od 2015 zapowiada 300 otwarć rocznie.

– Naszym celem jest zdobycie silnej pozycji w ścisłej czołówce rynku convenience, a bez dynamicznej ekspansji nie uda nam się tego celu osiągnąć – powiedział Maciej Szturemski, prezes zarządu firmy Małpka SA.

– Zamierzamy sfinansować projekt wykorzystując zarówno środki własne jak i dostępne na rynku instrumenty finansowe. Rozważamy także możliwość rozszerzania zasięgu naszej sieci drogą przejęć. Jednak w tym przypadku kluczowym czynnikiem jest spełnienie przez potencjalne podmioty wszystkich stawianych przez nas wymagań, tak aby nasz koncept sklepów był spójny i powtarzalny – dodaje Maciej Szturemski.

Sklepy Małpka Express prowadzone są na zasadach systemu partnerskiego. W odróżnieniu od franczyzy, taka forma współpracy nie wymaga od partnera wniesienia opłaty wstępnej, co znacznie ogranicza koszty rozpoczęcia działalności. Partner prowadzący sklep jest zobowiązany jedynie do zakupu kasy fiskalnej oraz pokrycia kosztów związanych z otrzymaniem pozwolenia na sprzedaż alkoholu. W zamian dostaje od firmy MAŁPKA S.A. nowocześnie wyposażoną placówkę handlową, profesjonalne wsparcie techniczne i marketingowe oraz gwarantowane miesięczne wynagrodzenie z dodatkowymi premiami motywacyjnymi.

Małpka Express rozwija swoją sieć w lokalizacjach high streetowych, w centrach miast, przy ruchliwych ulicach i w sąsiedztwie dużych osiedli mieszkaniowych. Do tej pory najwięcej sklepów zostało otwartych w Poznaniu (13), Szczecinie (7) oraz Łodzi (4), ale też w mniejszych miejscowościach, jak Skórzewo, Borówiec czy Lubań. Lokale należące do sieci otwierane są także w pasażach handlowych Czerwona Torebka. Średnia powierzchnia sklepów Małpka Express wynosi 117 mkw., a sala sprzedaży mierzy zazwyczaj 84 mkw.

Małpka Express oferuje asortyment spożywczo-monopolowy, składający się z ok. 2,5 tys. indeksów produktowych. Wyróżnikiem Małpki Express jest rozbudowany katalog usług, obejmujący m.in. dostępny na terenie sklepu bezpłatny dostęp do Internetu. Każda placówka składa się z sali sprzedaży oraz wyodrębnionej strefy Małpka Cafe, pełniącej funkcję nowoczesnej mini-kawiarni.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016