Paczkomat InPost
Paczkomat InPost

W związku z intensywnym rozwojem branży e-commerce zarząd Grupy Integer podjął decyzję o ekspansji sieci  Paczkomaty InPost. Do końca 2013 roku InPost planuje postawić kolejnych 300 paczkomatów.

Paczkomaty InPost są obecnie zlokalizowane przy centrach handlowych sieci Tesco i Carrefour oraz przy stacjach benzynowych.

– W dobie błyskawicznego wzrostu branży e-commerce, wygrają firmy, które będą w stanie równie szybko się rozwijać i zaspokajać coraz większe wymagania konsumentów, dla których kluczowy jest czas i wygoda. Paczkomaty InPost idealnie wpisują się zarówno w potrzeby konsumentów indywidualnych, jak i w trendy w branży stawiając na rozwój usługi.  Nie tylko zwiększamy liczbę maszyn, ale również wprowadzamy szereg zmian umacniających naszą przewagę rynkową. Zwiększenie liczby maszyn sprawia, że odbiór przesyłki jest jeszcze bardziej komfortowy – mieszkańcy już 200 miast z łatwością dotrą do urządzenia w przeciągu 10 minut. Stawiamy na rozwój, ale nie zapominamy o wysokim poziomie jakości świadczonych usług, np. poprzez utrzymanie niskiego poziomu awaryjności, co znacząco wpływa na zwiększenie satysfakcji klientów i krótki czas dostarczenia paczki – mówi Rafał Brzoska, Prezes Grupy Integer.pl.

W 2012 roku Paczkomaty InPost zwiększyły zdolność docierania do potencjalnych klientów z 50 proc. do 70 proc. 60 nowych, dobrze przemyślanych lokalizacji w różnych miastach, pozwoliło na poszerzenie dostępu o 6 milionów potencjalnych klientów. Spółka zdecydowała się na nasycenie maszynami dużych aglomeracji miejskich takich jak: Warszawa, Poznań, Kraków, Trójmiasto, czy Wrocław, zgodnie ze strategią city by city.

Jednocześnie podjęto decyzję o relokacji najsłabszych maszyn do obszarów z największym potencjałem.  Pozwoliło to, jak poinformował zarząd Grupy Integer, na zwiększenie efektywności wykorzystania maszyn o ponad 30 proc.

Kolejny krok rozwoju sieci, to zwiększenie liczby partnerów z 1 tysiąca do 3 tysięcy sklepów internetowych. Paczkomaty InPost współpracują z takimi sieciami jak Merlin.pl, TopSecret.pl, czy Answear.com.

Grupa Integer.pl zarządza drugą co do wielkości na świecie siecią około 1,4 tys. Paczkomatów brandowanych marką EasyPack, oferując usługi paczkomatowe w 13 – poza Polską – krajach. Całodobowa opcja nadawania i odbierania przesyłek jest już – lub będzie w najbliższym czasie – dostępna dla mieszkańców: Brazylii, Chile, Arabii Saudyjskiej, Australii, Estonii, Litwy, Łotwy, Rosji, Hiszpanii, Cypru, Irlandii, Czech i Słowacji. Do końca 2013 roku na zagranicznych rynkach funkcjonować będzie 5 tys., a w 2016 roku już 16 tys. Paczkomatów InPost. Projekt międzynarodowej ekspansji – wyceniany na 300 mln euro – realizowany jest przez Grupę Integer.pl wspólnie z PineBridge Investments, globalnym funduszem private equity.