Sprzedaż
Sprzedaż

Grupa Kapitałowa Redan uzyskała w lutym 2013 roku obroty na poziomie 32,3 mln zł, co oznacza poprawę r./r. o 23 proc. Luty pod względem sprzedaży był szczególnie udany dla segmentu modowego – marki Top Secret, Troll i Drywash. Poprawa obrotów sięgająca 35 proc. okupiona jednak została spadkiem osiąganej marży handlowej brutto.

Szacunkowa wielkość skonsolidowanej marży handlowej w lutym wyniosła 39 proc. i była niższa o ponad 4 p.p. od marży zrealizowanej w lutym 2012 r. Narastająco przez pierwsze dwa miesiące tego roku obroty poprawiły się r./r. o 21 proc. do 63,9 mln zł. Marża handlowa wyniosła w tym okresie 39 proc., czyli blisko 4 p.p. mniej niż rok wcześniej.

Luty pod względem sprzedaży był szczególnie udany dla części modowej oferującej odzież pod markami Top Secret, Troll i Drywash. Obroty w lutym zwiększyły się r./r. o 35 proc. do 18,3 mln zł. Szacunkowa marża wynosiła blisko 40 proc., co oznacza spadek o ponad 7 p.p. w porównaniu z lutym 2012 r.

– Wyższa sprzedaż i niższa marża w porównaniu do roku ubiegłego mają tą samą genezę: w roku 2012 dużo mniej sprzedawaliśmy towarów z sezonu jesień/zima. W bieżącym roku mamy znacznie większą sprzedaż towarów z ostatniego sezonu jesienno-zimowego. To powoduje, że wartość sprzedaży jest większa, a średnia realizowana marża handlowa niższa. Natomiast na towarach z nowego sezonu wiosna/lato mamy wyższą marżę handlową, ale niższą sprzedaż – podkreślił Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA.

W części modowej Grupa przez pierwsze dwa miesiące roku osiągnęła 35,7 mln zł przychodów, co oznacza poprawę o 32 proc. względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Szacunkowa marża handlowa w tym okresie wynosiła 40 proc. i była niższa o blisko 7 p.p. od ubiegłorocznej.

W sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec lutego 2013 r. funkcjonowało 222 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 34,7 tys. mkw., co oznacza wzrost powierzchni handlowej o 7 proc. r./r.

W sieci dyskontowej TextilMarket obroty w lutym wyniosły 14 mln zł, czyli 11 proc. więcej niż przed rokiem. Łącznie przez styczeń i luty sprzedaż tego segmentu osiągnęła 28,2 mln zł (wzrost o 9 proc.). Szacunkowa marża w lutym oraz średnia za łącznie dwa pierwsze miesiące br. wyniosła 38 proc. i była w obu przypadkach niższa o 1 p.p. niż rok wcześniej. Sieć Textilmarket na koniec lutego składała się z 275 sklepów własnych o łącznej powierzchni 60,8 tys. mkw., co oznacza 8 proc. przyrost powierzchni handlowej r./r.

Bardzo dobrze rozwija się sprzedaż w kanale e-commerce. W lutym przez Internet Grupa sprzedała towary za 2,3 mln zł, co oznacza 58 proc. wzrost w porównaniu do lutego 2012 r. Narastająco w styczniu i lutym obroty sklepu internetowego wynosiły 5,1 mln zł, czyli 77 proc. więcej niż przed rokiem.

Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TextilMarket. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej. W Polsce zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 500 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy Textilmarket.