Marks & Spencer: kolejny spadek sprzedaży odzieży firmy

Firma Marks & Spencer oferująca w swoich salonach odzież oraz artykuły spożywcze i wyposażenia wnętrz, zanotowała siódmy z rzędu kwartalny spadek sprzedaży odzieży i akcesoriów. W związku z tym firma zapowiada powiększenie oferty spożywczej, którą zainteresowanie klientów wciąż rośnie.

Sprzedaż odzieży i akcesoriów w I kw. 2013 r. zmalała o 3,8 proc. Z kolei w segmencie żywności grupa zanotowała wzrost o 4 proc.

– Ciężko pracujemy nad poprawą naszej wydajności i mimo trudnych warunków handlowych, zrobiliśmy postęp. Osiągnęliśmy doskonały wynik w sprzedaży żywności, ponieważ klienci nadal ufają nam i mają pewność, co do pochodzenia i jakości sprzedawanych produktów. Jesteśmy coraz bardziej postrzegani jako sieć sklepów oferujących towary na specjalne okazje. Istotne jest także to, że przyspieszyła sprzedaż multi-channel – informuje w komunikacie Marc Bolland, chief executive Marks & Spencer.

Firma zanotowała największy wzrost sprzedaży żywności w Wielkim Tygodniu. Firma poinformowała, że w ubiegłym roku zanotowała wzrost sprzedaży za pośrednictwem urządzeń mobilnych o 70 proc. Nowe centrum dystrybucji e-commerce rozpocznie działalność jeszcze w kwietniu br.

Brytyjska firma Marks & Spencer powstała prawie 130 lat temu. Obecnie ma ponad 730 sklepów w Wielkiej Brytanii i ponad 390 sklepów na terenie Europy, Bliskiego Wschodu i Azji. W Polsce sieć jest obecna od 1998 roku i posiada kilkanaście salonów.

Reklama

Galeria Jurajska