Monnari: ponad 30 mln zł przychodu w I kwartale 2013

Monnari

Monnari

Przychody spółki Monnari w I kwartale 2013 roku wzrosły o 12,1 proc i wyniosły ponad 30,5 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego (wówczas ok. 27,3 mln zł). Koszty działalności operacyjnej (koszty ogólne zarządu i koszty sprzedaży) wykazały wzrost na poziomie 9,3 proc. Związane jest to m.in. z rozwojem sieci sprzedaży detalicznej. Wzrost średniej powierzchni handlowej w I kwartale 2013 roku w porównaniu z I kwartałem 2012 roku. wyniósł ponad 800 mkw., czyli o 5,7 proc.

I kwartał 2013 roku ze względu na długą i mroźną zimę zaskoczył sprzedawców odzieży i obuwia. Z dużym opóźnieniem klienci rozpoczęli zakupy wiosennych produktów, co wpłynęło na negatywny wynik operacyjny Monnari – strata wyniosła 592 tys. zł w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku kiedy odnotowano stratę operacyjną na poziomie ponad 1,2 mln zł. Załamanie warunków pogodowych w drugiej i trzeciej dekadzie marca br. wg szacunków spółki spowodowało zmniejszenie oczekiwanej marży na sprzedaży o ok. 1 mln zł. Monnari odnotowała zwiększenie dynamiki sprzedaży kolekcji wiosennej dopiero w kwietniu. Niemniej jednak należy podkreślić, iż spółka wyprzedała w ponad 97 proc. kolekcję zimową (do dnia publikacji raportu), co potwierdza pozytywny odbiór wzornictwa Monnari przez klientki oraz wskazuje na efektywną sprzedaż poprzez salony sieci oraz sklep internetowy. I kwartał 2013 roku firma zakończyła zyskiem netto na poziomie ok. 1,1 mln zł, przy stracie w analogicznym okresie 2012 roku w wysokości 1,4 mln zł. Na wynik ten miała wpływ sprzedaż w I kwartale 2013 roku nieruchomości inwestycyjnych oraz pozytywne tendencje w zakresie kształtowania się kursów walut wpływające na generowane różnice kursowe.

Mimo silnie negatywnych tendencji pogodowych Monnari w I kwartale 2013 utrzymała marżę brutto ze sprzedaży (zyskowności brutto sprzedaży) na tym samym poziomie co w roku 2012 tj. 48,1 proc., co przy zwiększonej dynamice przychodów pozwoliło wygenerować dodatkowo 1,6 mln zł marży brutto.

Spółka Monnari Trade istnieje na polskim rynku od 1998 roku i sprzedaje swoje towary w salonach firmowych, outletowych oraz w sklepie internetowym. Salony sieci mają od 150 do 200 mkw. powierzchni handlowej i w większości znajdują się w galeriach i centrach handlowych głównie w miastach wojewódzkich, m.in. w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach, Lublinie, Krakowie, Poznaniu i Szczecinie. Monnari to marka, która kreuje odzież oraz dodatki dla kobiet powyżej 30 roku życia. W 2011 roku spółka uruchomiła sklep internetowy. Na koniec I kwartału 2013 roku sieć sprzedaży Monnari składała się ze 101 salonów.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska