Ian Cheshire
Ian Cheshire

Spółka Kingfisher, właściciel marek Castorama i Brico Depot zanotowała w pierwszym kwartale 2013 roku w Polsce spadek sprzedaży w wysokości 1,3 proc., tj. spadek o 4,2 proc. w sprzedaży LFL.

Zarząd spółki za główną przyczynę słabego wyniku podaje złe warunki atmosferyczne w marcu, w którym sprzedaż spadła prawie o 17 proc.

Łączna sprzedaż na terenie Polski w pierwszym kwartale tego roku to 240 mln. funtów. W lutym Kingfisher zanotował spadek sprzedaży LFL o 0,8 proc., a w marcu o 16,7 proc. Lepszy okazał się kwiecień, kiedy sprzedaż firmy w stosunku LFL wzrosła o 5,1 proc. Zysk netto wyniósł 14 milionów funtów.

Chłodny marzec wpłynął na wyniki firmy w całej Europie. Spadek sprzedaży odnotowano także we Francji, w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Nieco lepiej wyniki finansowe prezentują się w Hiszpanii, Rosji i Chinach.

– Trudne warunki rynkowe w pierwszym kwartale potęgowane przez złą pogodę wpłynęły na wyniki w całej Europie. W ich wyniku już drugi rok z rzędu spadł popyt na produkty ogrodnicze – skomentował Ian Cheshire, dyrektor zarządzający, Kingfisher plc.

Brytyjska Grupa Kingfisher plc zarządza m.in. siecią sklepów budowlanych Castorama i Brico Depot. Kingfisher posiada około 1030 sklepów w ośmiu krajach w Europie i Azji. Należąca do Grupy Kingfisher Castorama Polska sp. z o.o. istnieje na rynku polskim od 1994 roku. Obecnie posiada na terenie całego kraju około 70 sklepów, w tym ponad 60 należących do sieci Castorama i kilka Brico Depot.