Wyprzedaż w salonie obuwniczym
Wyprzedaż w salonie obuwniczym, fot. Shutterstock

Ruch w polskich centrach handlowych poprawił się – poinformowała firma Experian, która w każdym tygodniu publikuje zestawienie FootFall Indeks Polska. Odwiedzalność w galeriach handlowych w naszym kraju wzrosła o 14,9 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem.

Także w zestawieniu tego samego okresu z rokiem poprzednim odwiedzalność w centrach handlowych była wyższa o 0,6 proc. Strata skumulowana trzyma się nadal na minusie i wynosi obecnie 3,6 proc., ale znów jest mniejsza niż tydzień temu.

Wpływ na większą odwiedzalność w ostatnim czasie według specjalistów firmy Experian miała zdecydowana poprawa pogody i przedwakacyjne ożywienie w handlu.

Zdaniem Experian dodatkowym bodźcem do wizyt w obiektach handlowych na pewno są także pierwsze obniżki cen w sklepach znanych marek. Sieci handlowe mają w sklepach wciąż mnóstwo towaru, który nie wszystkim sprzedawał się zgodnie z planem ze względu na trudne pierwsze półrocze. W tym roku właściciele firm obecnych w galeriach handlowych informują o wyprzedażach nie tylko z witryn sklepowych, ale także wzmocnili przekaz związany z obniżkami w internecie. Wykorzystują  również aplikacje w smartfonach i tabletach.

Według firmy badawczej do końca czerwca czekają nas wzrosty frekwencji. Na klientów czekać będzie coraz więcej okazji, a strata skumulowana może przebije poziom trzech i pół procent.