Jakich lokali szukają najemcy

Piotr Kaszyński, partner, dyrektor działu powierzchni handlowych Cushman & Wakefield

Piotr Kaszyński, partner, dyrektor działu powierzchni handlowych Cushman & Wakefield

– Jeżeli nie jest się dużą siecią, nie dysponuje się siłą nabywczą, niskimi kosztami transportu, siecią szybkiej dystrybucji – to nie jest się konkurencyjnym. Zauważalne jest to również w wielkości lokali, jakie sieci wynajmują. Kiedyś było bardzo dużo małych i średnich lokali, ale brakowało większych najemców. Obecnie sytuacja się odwróciła. Rozwijają się najemcy jak Inditex, czy grupa LPP, którzy zajmują lokale powyżej 3,5 tys. mkw. na swoje marki – powiedział portalowi Retailnet Piotr Kaszyński, partner, dyrektor działu powierzchni handlowych w Cushman & Wakefield.

– Nie ma lokalnego rynku, bo ludzie boją się otwierać własne sklepy i konkurować z dużymi podmiotami. Wybierają raczej usługi i gastronomię, a niekoniecznie branżę odzieżową. Chyba, że prowadzą sklep franczyzowy, wówczas mają szyld i zatowarowanie. W innej sytuacji trudno jest konkurować – dodał Piotr Kaszyński.

Cushman & Wakefield jest firmą świadczącą usługi doradcze na rynku nieruchomości komercyjnych. Reprezentuje klientów na każdym etapie procesu najmu i inwestycji w nieruchomości oraz cieszy się silną pozycją na najważniejszych rynkach świata, o czym świadczy udział firmy w wielu istotnych transakcjach nieruchomościowych. Firma Cushman & Wakefield została założona w 1917 r. i obecnie zatrudnia ponad 15 tys. pracowników w 253 biurach w 60 krajach.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016