Rynek kosmetyczny
Rynek kosmetyczny

M.A.C Cosmetics to marka profesjonalnych kosmetyków do makijażu. Brand należy do Estée Lauder Companies. Posiada około 400 salonów w ponad 50 krajach na świecie.

W Polsce M.A.C. Cosmetics ma obecnie 5 firmowych salonów sprzedaży zlokalizowanych w największych miastach i prestiżowych centrach handlowych.

Lokale M.A.C. znajdują się w Warszawie ( Złote Tarasy, Galeria Mokotów, CH Arkadia), Wrocławiu ( Magnolia Park) oraz Krakowie ( Galeria Krakowska). Pierwszy sklep marki w Polsce otwarto w 2007 roku w Złotych Tarasach, a w 2011 oddano do użytku pierwszy salon z pokojem do makijażu w Galerii Mokotów.

Polskimi salonami M.A.C. zarządza spółka Estée Lauder Poland sp. z o.o., która obecnie nie informuje o planach ekspansji sieci.

– W chwili obecnej plany rozwoju dystrybucji M.A.C na terenie Polski są  tematem negocjacji i są objęte tajemnicą przedsiębiorstwa – poinformował redakcję Retailnet polski zespół M.A.C.

Założycielami marki M.A.C. są Frank Toscan i Frank Angelo, którzy w 1984 roku założyli Make – up Art. Cosmetics. Pierwsze kosmetyki M.A.C. trafiły do regularnej sprzedaży w 1984 roku i od tego czasu marka rozwijała się w ekspresowym tempie. Jako pierwszy MAC wprowadził także szkolenia dla makijażystów. W swoich salonach zatrudniał profesjonalistów make – up’u i do obsługi klientów. Do niedawna kosmetyki marki można było kupić jedynie za Oceanem. Z czasem rozwijano sieć sprzedaży i obecnie produkty M.A.C. są powszechnie dostępne.

Marka należy do koncernu Estee Lauder Companies Inc, którego prezesem jest John Demsey. Produkty Estée Lauder są sprzedawane w ponad 150 krajach całego świata.

W 2012 roku sprzedaż netto koncernu wyniosła 9,7 mld. dolarów. Największe przychody ze sprzedaży spółka notuje w USA ( 42 proc. przychodów Grupy). W roku finansowym 2012, kraje Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki wypracowały 37 proc. przychodów netto ze sprzedaży i 54 proc. dochodów operacyjnych.