Wnętrze galerii handlowej

FootFall Indeks Polska w tygodniu 22.07-28.07 2013 roku spadł o 6,8 proc. rok do roku, a w porównaniu z poprzednim tygodniem o 0,5 proc. i wyniósł 66,68 pkt. – podała firma Experian.

Skumulowany indeks traci 3,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.

– Tydzień temu napisałem, że klienci wyjechali na urlopy. Frekwencja w polskich centrach handlowych wskazuje na to, że jeszcze nie z nich wrócili. Słońce i upały spowodowały, że indeks spadł o pół punktu procentowego i minimalnie zwiększył straty roczną i skumulowaną – skomentował Maciej Kowalczyk, reprezentujący firmę Experian.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych, w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.