Centrum handlowe

FootFall Indeks Polska w tygodniu 05.08-11.08 2013 roku spadł o 6,7 proc. rok do roku, a w porównaniu z poprzednim tygodniem wzrósł o 3,5 proc. i wyniósł 71,10 pkt. – podała firma Experian.

Skumulowany indeks traci 4,0 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.

– Drugi tydzień z rzędu mamy bardzo podobne wzrosty frekwencji w polskich centrach handlowych, oba na poziomie trzech i pół procent. Mimo wszystko ten wzmożony ruch wypada o ponad sześć procent słabiej niż ruch w polskim handlu detalicznym w poprzednim roku, a strata skumulowana znów spadła o “oczko” niżej do poziomu czterech procent. Wpływ na tą sytuację na pewno miały niezwykłe upały, które skutecznie trzymały polskich konsumentów na działkach, urlopach lub po prostu w domach. Jednak tak, jak po zbyt długiej i śnieżnej zimie przyszło bardzo gorące lato, tak po wakacyjnym przestoju ruch znów powróci do polskiego handlu już za niebawem – komentuje Maciej Kowalczyk, reprezentujący firmę Experian.

Przypomnijmy, firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych, w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych.