Polskie sieci handlowe najlepsze w Europie Środkowo-Wschodniej

Biedronka

Biedronka

Jeronimo Martins Polska, która jest właścicielem sieci sklepów Biedronka znalazła się na 12 miejscu wśród 500 największych firm Europy Środkowo-Wschodniej pod względem przychodów osiągniętych w 2012 roku – według rankingu gazety Rzeczpospolita i firmy doradczej Deloitte.

Przychody ze sprzedaży spółki Jeronimo Martins Poland w zeszłym roku wyniosły 6,9 mln euro i były wyższe o 12,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2011. Tym samym właściciel Biedronki znalazł się na 1 miejscu wśród polskich firm z sektora handlowego w Europie Środkowo-Wschodniej. Kolejne spółki handlowe z Polski to Eurocash (3,9 mln euro przychodu), Metro Group, prowadząca sieci Media Markt, Saturn, Makro i na razie Real (3,5 mld euro), Tesco Polska (3 mld euro), Carrefour Polska (2,1 mld euro), Lidl Polska (2 mld euro), Lewiatan (1,8 mld euro), Makro Cash and Carry Polska (1,6 mld euro) oraz Auchan Polska (1,5 mld euro).

Przedstawione wyniki w rankingu 500 największych firm Europy Środkowo-Wschodniej pokazują, że w branży handlowej w tym regionie dominują spółki z Polski.

Jeronimo Martins Polska planuje w tym roku otworzyć 290 nowych sklepów Biedronka i dwa centra dystrybucyjne. Przy wyborze odpowiedniej lokalizacji spółka kieruje się, jak podano, różnym czynnikami, ale przede wszystkim zapotrzebowaniem na sklepy sieci wśród lokalnej społeczności. Jeronimo Martins posiada sklepy zarówno wolnostojące, jak i znajdujące się w innych budynkach, lub w centrach handlowo-usługowych. Obecnie operator działa m.in. w centrum handlowym Atrium Gama w Radomiu oraz w CH Krzyki we Wrocławiu.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016