Nowa platforma sprzedażowa firmy DFS, czołowego w Wielkiej Brytanii producenta mebli, została opracowana we współpracy z ForeSee, firmą analizującą rynek online. Po badaniach okazało się, że klienci używają sieci aby przejrzeć oferty poszczególnych producentów mebli, porównać ceny kolory czy wzory. Rzadko jednak decydują się na zakup bez obejrzenia kanapy czy stołu na własne oczy.

DFS zapewnia, że innowacje wprowadzone dzięki badaniom rynku zmieniają zakupy online w dobrą zabawą. Klienci sklepu mają do wyboru m.in. prezentacje wideo, interaktywne wizualizacje czy bezpośredni czat z asystentem sprzedaży. Kupujący mogą także sprawdzić, w którym ze stacjonarnych salonów producenta można obejrzeć dany model tak by po powrocie do domu złożyć zamówienie na indywidualnie wykończone łóżko lub kanapę.

„Nasza cyfrowa transformacja to odpowiedź na oczekiwania klientów” – mówi Tim Stacey, odpowiedzialny w DFS za obszar rozwoju. „Ten projekt to filar sukcesu sprzedażowego, który zamierzamy kontynuować w 2013 roku. Naszym celem jest osiągnięcie najlepszego wyniku finansowego w całym sektorze” – dodaje.

Za nadzór nad realizacją projektu odpowiedzialna była spółka Salmon, a został on oparty na platformie WebSphere, stworzonej przez IBM. Do zaprojektowania interfejsu użytkownika zatrudniono Grand Union. Długa lista podwykonawców projektu obejmuje także Amplience (wartwa wizualna serwisu), WorldPay (integracja systemu płatności), ForeSee (badanie satysfakcji klienta), Mediacom (moduł wyszukiwania) i Rackspace (hosting danych).

„W chwili obecnej dysponujemy światowej klasy platformą, wspierającą nasz rozwój jako firmy oraz transformację cyfrową, do której dążymy” – mówi Russel Harte, szef sprzedaży wielokanałowej DFS. „Nasi klienci mogą teraz kontaktować się z nami przy pomocy dowolnie wybranych kanałów komunikacji. Dzięki temu możemy cieszyć się satysfakcją klienta i zapewnieniem jego lojalności, co w prostej linii prowadzi do zwiększenia wyników sprzedaży” – dodaje.

DFS, dawniej Direct Furnicture Supplies, to brytyjska firma produkująca meble, specjalizująca się w sofach i kanapach. Założył ją w roku 1969 roku Graham Kirkham. W czasie blisko pół wieku istnienia spółka rozwinęła działalność na skalę międzynarodową. Trzy lata temu została przejęta przez firmę Advent International za kwotę 500 milionów funtów.