Salon Próchnik
Salon Próchnik

Firma Próchnik SA podsumowała ostatnie półrocze działalności oraz zdradziła swoje plany na przyszłość. Firma zamierza wprowadzić nowe linie produktowe oraz chce dotrzeć do nowej grupy odbiorców – kobiet.

Pierwsze półrocze 2013 r. upłynęło pod znakiem strategicznych zmian dla Próchnik SA. W 2013 r. powstała Grupa Kapitałowa Próchnik SA. Modyfikacji uległa struktura właścicielska oraz skład organów zarządczych i nadzorczych spółki. W wyniku akwizycji prowadzonej przez spółkę Equity Doctors, operatora marki Rage Age, emitent pozyskał nowy segment (premium) rynku odzieżowego, zwiększył przychody ze sprzedaży i generowane marże, a także pozyskał unikalne kompetencje w obszarze budowania kolekcji odzieżowych, marketingu i produkcji.
Równocześnie sieć sprzedaży spółki została powiększona o salony w centrach handlowych: Arkadia, Złote Tarasy, Galeria Mokotów w Warszawie, Manufaktura w Łodzi, a także Silesia w Katowicach.

W pierwszym półroczu 2013 r. sprzedaż grupy na rynku krajowym była realizowana głównie przez własną sieć sprzedaży (21 salonów) oraz sieć 14 salonów obcych oferujących towary spółki na podstawie umów agencyjnych. Towary spółki Próchnik SA dostępne były również w 16 sklepach sieci Royal Collection.

Jak informuje firma, zawiązanie Grupy Próchnik SA umożliwi wdrożenie nowej strategii rozwoju rynkowego, której efektem będzie dynamiczny wzrost przychodów oraz poprawa efektywności na poziomie operacyjnym. Zrealizowane będzie to dzięki modernizacji i poszerzeniu oferty produktowej marki Próchnik (linia damska) a także Rage Age.

Planowana poprawa rentowności, stopniowo zauważalna w prezentowanych wynikach, będzie efektem wdrożonej polityki otwarć nowych (docelowo 4 tys. mkw.) salonów sprzedażowych (korzystna relacja efektywności sklepów do czynszu najmu) oraz synergii uzyskiwanych na poziomie projektowania kolekcji, logistyki, marketingu oraz zarządzania siecią sprzedaży.

W ramach realizacji przyjętej strategii w drugim kwartale 2013 r. zostały uruchomione nowo otwarte salony w takich centrach handlowych jak: Galeria Mokotów, Targówek, Blue City, Outlet Annopol i Factory Ursus w Warszawie. Wdrażana zmiana aranżacji salonów sprzedażowych skutkuje znaczącym wzrostem liczby klientów wchodzących do sklepów, co przekłada się na poprawę wyników sprzedażowych w odnowionych lokalach.

Jak informuje spółka, pierwsze rezultaty wdrażanych zmian operacyjnych są już widoczne w danych finansowych za pierwsze półrocze bieżącego roku. Osiągnięte wyniki potwierdzają zasadność przyjętej strategii. W pierwszym półroczu 2013 r. przychody GK Próchnik SA wyniosły 14 049 tys. zł co stanowi wzrost o 48 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Najistotniejszym produktem oferowanym przez grupę jest formalna odzież męska pod marką Próchnik oraz Rage Age. Jak dotąd Próchnik SA koncentrował się na relatywnie wąskiej grupie produktów z zakresu męskiej odzieży formalnej. Aktualnie, w ramach wdrażania nowej polityki produktowej, zarząd planuje stopniowe wprowadzenie linii „smart casual”, uzupełnienie asortymentu „formal” (dwie linie – tańsza i w średniej cenie) oraz poszerzenie asortymentu o kolekcję damską.