Eduard Zehetner, prezes zarządu Immofinanz Group
Eduard Zehetner, prezes zarządu Immofinanz Group

– Według nas segment wysokiej klasy centrów handlowych jak również tzw. convenience center czy parków handlowych posiada bardzo duży potencjał w Polsce. Stąd też staramy się zidentyfikować i zabezpieczyć obiecujące lokalizacje na przyszłą budowę obiektów handlowych. Nie tak dawno ujawniliśmy plany naszego nowego projektu handlowego w Stalowej Woli, mieście o średniej wielkości, z dużym zasięgiem i umiarkowaną liczbę projektów konkurencyjnych – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Eduard Zehetner, prezes zarządu Immofinanz Group.

– Projekt Tarasy Zamkowe w Lublinie to kolejne wysokiej jakości centrum handlowe, które budujemy, jesteśmy też w trakcie rozbudowy na terenie Polski sieci parków handlowych Stop.Shop. Dwa najbliższe otwarcia będą jeszcze w tym roku w Kętrzynie i Mławie. Budowa kolejnych – do 10-ciu Stop.Shop.-ów – jest planowana na najbliższy okres. Zaletą parków handlowych Stop.Shop. jest ich jednolity standard jakości, funkcjonalność oraz wysoka rozpoznawalność marki. Pierwszy polski Stop.Shop., który otwarty został w Legnicy w 2008 roku cieszy się 100 proc. obłożeniem – co z pewnością jest obiecującym znakiem dla dalszej ekspansji w Polsce.

– Odnosząc się do znaczenia słowa wygoda/„convenience”: trzeba mieć na uwadze, że centra handlowe nie są już tylko miejscem do realizacji potrzeb zakupowych. W coraz większym ujęciu stają się one terenem spotkań, co obserwujemy szczególnie w przypadku Europy Wschodniej. Rozrywka i atmosfera są tu ważnymi czynnikami. Umiejętność zarządzania centrum oraz dostępność usług stają się kluczowe. Stąd też naszym celem jest pozycjonowanie naszych obiektów handlowych jako odznaczających się wysoką jakością miejsc, w których się często bywa – dodał Eduard Zehetner.

Immofinanz Group to jedna z największych w Europie firm z branży nieruchomości. W Polsce koncentruje się na budowie wysokiej klasy projektów inwestycyjnych w segmentach nieruchomości biurowych w Warszawie oraz handlowych w innych miastach.