Wizualizacja CH Riviera
Wizualizacja CH Riviera

25 października 2013 roku odbędzie się w Gdyni uroczyste otwarcie największego na Pomorzu centrum handlowego Riviera, którego deweloperem jest firma Mayland Real Estate. We wnętrzach o powierzchni 70 tys. mkw. otwartych zostanie blisko 250 sklepów światowych oraz polskich marek.

Dzięki temu Riviera stanie się jedną z największych galerii w Polsce. Długość witryn sklepowych wyniesie aż 2,5 km. Fasada nowego obiektu handlowego ma prawie 600 metrów długości, ale żeby obejść cały budynek pokonać trzeba dystans 1,3 tys. metrów. Jedenaście ogromnych świetlików zapewni kupującym naturalne światło w ciągu dnia. Największy z nich ma wielkość 1,3 tys. mkw. Dla klientów przygotowano też 2,5 tys. miejsc parkingowych.

Zaletą centrum jest formuła „3 w 1”. Riviera została bowiem zaplanowana nie tylko jako miejsce codziennych zakupów, ale też centrum mody oraz miejsce aktywnego wypoczynku i relaksu całych rodzin. Atutem galerii jest także lokalizacja. W pobliżu Wzgórza Św. Maksymiliana, na którym znajduje się obiekt, jest stacja Szybkiej Kolei Miejskiej, która łączy Trójmiasto (przewozi 38 mln pasażerów rocznie, a pociągi kursują co 7 minut) oraz pętla 8 linii trolejbusowych i 34 linii autobusowych.

W ciągu zaledwie dwóch lat procesu komercjalizacji gdyńskie CH Riviera pozyskało najbardziej liczące się polskie i światowe marki, niektóre do tej pory nieobecne na trójmiejskim rynku.

– Ostatnio podpisaliśmy umowę z siecią Nike na powiększenie powierzchni. Powstanie u nas największy i najnowocześniejszy sklep tej sieci w Europie Środkowej – mówi Grzegorz Latała dyrektor ds. komercjalizacji w Mayland Real Estate. – Brak większych problemów z najemcami to zasługa wyjątkowości centrum, doskonałej lokalizacji oraz nowoczesnej formuły. To jedyny w Trójmieście obiekt z tak zróżnicowaną ofertą i z tak dużą liczbą najsilniejszych, największych konceptów handlowych.

– Choć partnerzy odczuwają skutki spowolnienia gospodarczego to nie miało to przesądzającego wpływu na przebieg komercjalizacji – dodaje Grzegorz Latała. – W pierwszej kolejności postawiliśmy na modę. Pozyskaliśmy grupę Inditex, która w Rivierze po raz pierwszy na trójmiejskim rynku otworzyła wszystkie swoje sklepy, w tym pierwszy w regionie salon Zara Home. Podobnie jest z największą polską grupą odzieżową LPP i skandynawską H&M. Ta ostatnia otworzy w Rivierze jeden z pierwszych salonów wnętrzarskich – H&M Home.