Według uaktualnionego właśnie raportu firmy Forrester, detaliści muszą zmienić strategię inwestycyjną na bardziej zorientowaną na klienta. Autorzy raportu twierdzą, że przedsiębiorcy powinni mieć dosłownie „obsesję na punkcie konsumenta”. Zgodnie z opracowaniem, wiedza o kliencie i jego zaangażowanie są jedynymi źródłami, z których można czerpać przewagę nad konkurencją.

Autorzy raportu podkreślają, że biznes wszedł w nową fazę, tak zwany „wiek konsumenta”. Twierdzą, że jest to dwudziestoletni okres, w którym liderzy różnych branż na nowo zdefiniują swoje modele biznesowe, aby lepiej zrozumieć stale rosnące oczekiwania klienta.

„Jedynym sposobem na uzyskanie przewagi nad konkurencją jest obsesja na punkcie klienta, na punkcie zrozumienia jego potrzeb i zaoferowania mu wymaganych rozwiązań. Tylko tak można przetrwać w czasach gwałtownego rozwoju technologii” – czytamy w raporcie. Zgodnie z nim, do firm mających taką obsesję można zaliczyć Amazon.com, Macy’s i salesforce.com, których oryginalne podejście do biznesu przekłada się na lepsze zrozumienie i kontakty z klientem, wyrażane w innowacyjnych metodach marketingowych, i sprzedażowych.

Aby zdobyć wiodącą pozycję na rynku, niezbędna jest także pewna zmiana strategii. Zamiast nieustannie inwestować w reklamę marki czy nowych dostawców, detaliści powinni zwiększyć środki przeznaczane na badanie zależności pomiędzy decyzjami klientów a metodami sprzedaży i oprzeć swój marketing na wartościowej treści.

forrester