Empik, Inmedio i Matras to tegoroczni nominowani do nagrody SCF 2014 Retailers Awards w kategorii Music, Bookshops & Newsagents.

Matras obecnie posiada około 170 księgarń zlokalizowanych w 70 miejscowościach, w całej Polsce. W swoich księgarniach oferuje ponad 130 tys. tytułów książek i kilka milionów egzemplarzy od literatury pięknej, poprzez biografie, aż po książki dla dzieci.

W zależności od swojej powierzchni księgarnie Matras oferują od 5 tys. do 50 tys. tytułów. Firma współpracuje na stałe ze 120 księgarniami niezależnymi, zaopatruje około 100 bibliotek, dostarcza książki do 1,5 tys. księgarń i 1,9 tys. innych odbiorców (szkoły, instytucje publiczne, firmy) oraz  współpracuje z ok. 1,5 tys. wydawcami.

Sieć sklepów Inmedio powstała w Polsce w roku 1998 i od tego momentu jest stale rozwijana przez spółkę HDS Polska.

Obecnie działa ponad 450 sklepów zlokalizowanych przede wszystkim w centrach handlowych, a także w biurowcach i w punktach ulicznych.

Oprócz bogatego zestawu tytułów prasy krajowej i zagranicznej, sklepy Inmedio oferują również książki, artykuły tytoniowe, słodycze, napoje, artykuły serwisowe (baterie, kosmetyki) oraz  w wybranych placówkach usługi typu – płatności rachunków, usługi kurierskie.

Empik to sieć dystrybucji dóbr kultury, wiedzy i rozrywki na polskim rynku. Obecnie w ramach sieci działa około 190 salonów. Empik oferuje książki, muzykę, filmy, gry i programy multimedialne, prasę, produkty art&pap, artykuły edukacyjne, gadżety, produkty do dekoracji wnętrz a także bilety na różnorodne imprezy.

Empik należy do Grupy Empik Media & Fashion, notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz NFI Empik Media & Fashion S.A. jako spółka holdingowa.

Nagrody SCF 2014 Retailers Awards są przyznawane sieciom handlowych, działającym na terenie Polski. Zostaną przyznane w 21 kategoriach. Nominowanych do nagrody zostało 70 marek.

Zwycięzców poznamy 6 lutego 2014 roku, podczas zimowej edycji Shopping Center Forum.

W skład jury konkursu weszli: Magdalena Frątczak, dyrektor CBRE; Klaudia Woźniak, dyrektor Colliers International; Ewa Ściubidło, Associate Director BOIG; Renata Kusznierska; Piotr Kaszyński, Partner Cushman & Wakefield Polska; Mariusz Czerwiak, Associate Director Retail Agency Poland Jones Lang LaSalle; Maciej Celmer, dyrektor działu powierzchni handlowych Mallson.