Subway rusza w Gruzji i na Ukrainie

Martin Princ, Subway

Martin Princ, Subway

– Marka Subway jest już obecna w wielu krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Naszym głównym rynkiem jest Rosja, w której działa ponad 600 punktów Subway, z czego 123 otworzyliśmy tylko w tym roku. Rozwijamy się jednak także w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Bułgarii i Rumuni – powiedział portalowi Retailnet Martin Princ, odpowiedzialny za rozwój marki w Europie Środkowo-Wschodniej.

– Niedługo otwarty zostanie nasz pierwszy punkt w Gruzji, a w połowie przyszłego roku zaczynamy działania także na Ukrainie. Oczywiście są jeszcze kraje w regionie, w których nie jesteśmy obecni. Cały czas monitorujemy ich rynki, aby ustalić ich potencjał i możliwą strategię rozwoju – dodał Martin Princ.

Marka Subway rozpoczęła działalność w 1965 roku w Bridgeport w stanie Connecticut (USA). Wówczas przedsiębiorczy siedemnastolatek Fred DeLuca otworzył „Pete’s Super Submarines”, bar z sandwiczami przypominającymi łodzie podwodne, żeby zdobyć pieniądze na studia. Pomagał mu w tym przyjaciel dr Peter Buck. Restauracja szybko zdobywa popularność, otwierają się kolejne lokale a nazwa zostaje skrócona do Subway. W kolejnych latach powstaje system franczyzowy, dzięki któremu sieć rozwija się błyskawicznie. Subway liczy ponad 40 tys. restauracji w 103 krajach i jest największą siecią restauracji na świecie. Pierwsza restauracja Subway w Polsce powstała w 2000 roku w Warszawie, w okolicy Giełdy Papierów Wartościowych. Obecnie sieć liczy 81 punktów w całym kraju, a kolejnych 10 jest w budowie.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016