Witryna empik.com

– Sklepy internetowe z portfolio Grupy EM&F łącznie zajmują trzecią pozycję na polskim rynku e-commerce pod względem liczby użytkowników – wynika z badań Gemius – Mediapanel PBI ( dane na koniec sierpnia 2013 r.).

W III kwartale 2013 r. Grupa EM&F osiągnęła bardzo dobre wyniki finansowe w segmencie ecommerce, osiągając wzrost przychodów ze sprzedaży o 44 proc. r/r do 67 mln zł.

E-sklepy Grupy w III kwartale wysłały ponad 1 mln paczek i prawie 7 mln produktów. Liczba wizyt w e-sklepach Grupy EM&F wzrosła o 34 proc. r/r, a liczba zamówień o 24 proc.r/r.

W skład sektora e-commerce Grupy Empik Media&Fashion wchodzą sklepy internetowe empik.com, smyk.com, empikfoto.pl, empiktravel.pl i Gandalf.com.pl

Przychody ze sprzedaży sklepu empik.com łącznie we wszystkich kategoriach produktowych wzrosły w III kwartale 2013 r. o prawie 50 proc. r/r. Oferta w kategorii elektronika została poszerzona do 8 tys. produktów. Ponadto, sklep empik.com uruchomił serwis w nowej szacie graficznej, która jest bardziej przejrzysta, intuicyjna i nowoczesna. Przebudowane zostało menu i zmieniona ekspozycja ofert promocyjnych, ponadto kategoria e-booków została dodana do głównego menu.

Z początkiem grudnia 2013 Empik wprowadzi także do swoich 30 największych salonów nową usługę mobilnego doradcy. Mobilni doradcy z tabletami będą dostępni w wybranych salonach i dzięki specjalnej aplikacji na tablecie doradzą klientowi w wyborze produktu, pomogą w jego wyszukaniu, sprawdzą cenę, przekażą dodatkowe informacje na temat oferty, a także od razu zrealizują transakcję za pośrednictwem terminala do kart płatniczych. Wprowadzenie nowej usługi ma za zadanie skrócenie czasu sprzedaży.

W III kwartale br. w serwisie empiktravel.pl wzrosła liczba rezerwacji biletów lotniczych o 225 proc. w porównaniu z II kwartałem br. i o 300 proc. w porównaniu z I kwartałem br. W kategorii wakacje wzrost sprzedaży wyniósł 250 proc. w porównaniu z II kwartałem br. i 790 proc. w porównaniu z I kwartałem br.

Sklep smyk.com osiągnął 120 proc. wzrost zasięgu do poziomu 578 tys. użytkowników (wg Gemius Megapanel PBI za sierpień 2013 r.). Łącznie we wszystkich kategoriach przychody sklepu smyk.com wzrosły w III kwartale br. o blisko 70 proc. r/r.

Sklep Gandalf.com.pl osiągnął 166 proc. wzrost zasięgu serwisu do poziomu 874,8 tys. użytkowników (GemiusMegapanel PBI za sierpień 2013 r.) i znalazł się tym samym w pierwszej dwudziestce witryn e-commerce w Polsce.

Grupa Empik Media & Fashion (Grupa EM&F) jest dystrybutorem produktów z kategorii: media, rozrywka, lifestyle, artykuły dziecięce, odzież, obuwie, kosmetyki oraz kursy językowe. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion SA jako spółka holdingowa.

Model biznesowy Grupy EM&F opiera się na działalności takich segmentów jak: Empik (sieć sklepów z książkami, artykułami papierniczymi, podarunkowymi, wyposażenia wnętrz, filmami, muzyką, prasą, grami, gadżetami), Publishing ( wydawnictwo współczesnej literatury polskiej i obcej, w ofercie także albumy, poradniki, atlasy, literatura młodzieżowa i dziecięca oraz rejestracja książek w formatach audio, Empik Digital ( agregowanie i dystrybuowanie treści cyfrowych oraz aplikacje mobilne), E-Commerce ( sklepy i serwisy internetowe: empik.com, smyk.com, gandalf.com.pl, empiktravel.pl, empikfoto.pl), Grupa Smyk (sieci sklepów z asortymentem dziecięcym Smyk oraz Spiele Max), Szkoły Językowe (sieci szkół językowych Speak Up oraz Empik School), Grupa Moda (sieci sklepów z odzieżą, obuwiem i akcesoriami w modelu franczyzowym oraz spółek joint venture), Grupa Optimum (dystrybucja artykułów kosmetycznych i sportowych)

Spółki z Grupy EM&F działają na rynku polskim, rosyjskim, ukraińskim, czeskim, słowackim, niemieckim, rumuńskim i tureckim. Grupa rozwija model biznesowy w oparciu o własne marki i koncepty handlowe oraz o marki franczyzowe i licencjonowane.