Nominowani w kategorii Discount Retailer of the Year 2014

SCF Discount Retailer

Sieci Biedronka, Pepco, KiK i Lidl zostały nominowane do nagrody SCF 2014 Retailers Awards w kategorii Discount Retailer of the Year 2014. Zwycięzcę w tej kategorii poznamy już w lutym 2014 roku podczas Shopping Center Forum – Winter Edition.

Nominowanych wybrało jury, w składzie Klaudia Woźniak z Colliers International, Magdalena Frątczak z CBRE, Renata Kusznierska z DTZ, Ewa Ściubidło z BOIG, Maciej Celmer z Mallson, Piotr Kaszyński z Cushman & Wakefield i Mariusz Czerwiak z Jones Lang LaSalle.

W ciągu trzech kwartałów 2013 roku sprzedaż sieci Biedronka wyniosła ponad 5,6 mld euro (23,7 mld zł), a to oznacza wzrost o 15,9 proc. w porównaniu do analogicznego roku 2012. Na osiągnięte wyniki wpłynęło otwarcie 128 nowych sklepów Biedronka w tym okresie. Ponadto spółka uruchomiła dwa nowe centra dystrybucji. Sieć należy do grupy Jeronimo Martins.

Sieć Pepco na koniec 2013 roku będzie miała ponad 500 sklepów. Spółka Pepco Poland sp. z o.o. należąca do Pepkor Holdings (Proprietary) Limited, co miesiąc otwiera około 20 nowych placówek. W listopadzie firma Pepco otworzy 22 nowe sklepy. Zaplanowano 13 otwarć w Polsce, 4 otwarcia na Słowacji oraz 5 otwarć w Czechach. W Czechach będą to pierwsze sklepy Pepco i tym samym rozpocznie się kolejny etap ekspansji firmy Pepco w Europie.

KiK to niemiecka sieć dyskontów z odzieżą damską, męską i dziecięcą. Marka oferuje również dodatki – biżuterię oraz zabawki i tekstylia domowe. Obecnie w Polsce działa 25 sklepów tej sieci. Na świcie KiK ma ponad 3,2 tys. sklepów, rozlokowanych w 8 krajach Europy: w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowenii, Chorwacji oraz na Węgrzech i na Słowacji. Sieć w Polsce jest reprezentowana przez KiK Textil sp. z o.o.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 9 tys. sklepów tej marki, a w Polsce ponad 500.

Ogłoszenie laureata nagrody Multichannel Retailer of the Year 2014 odbędzie się podczas zimowej edycji Shopping Center Forum, czyli 6 lutego 2014 w warszawskim Hotelu Hilton.

Reklama

Galeria Jurajska