Grupa Integer.pl, właściciel sieci paczkomatów InPost, oferuje usługi związane z logistyką odwróconą. W paczkomatach dostępne jest obecnie narzędzie pozwalające odesłać do sklepu towar podlegający reklamacji. Firma sfinalizowała też globalne porozumienie z Samsungiem, w ramach którego sprzęt elektroniczny będzie mógł być odsyłany do producenta za pomocą paczkomatu InPost.

Paczkomaty InPost  na stałe wprowadziły do swojej oferty usługi związane z logistyką odwróconą. W ostatnim czasie paczkomaty InPost uruchomiły m.in.: serwis szybkiezwroty.pl – narzędzie optymalizujące proces reklamacji oraz opcję przedłużenia terminu odbioru paczki o 24 albo nawet 48 godzin. Portal umożliwia klientom e-sklepów współpracująm z paczkomatami InPost bezpłatny zwrot towaru. Z usługi korzysta już kilkadziesiąt sklepów, m.in.: Czasnabuty.pl, Eastend.pl, Winsport.pl, czy Willsoor-shop.pl. Jak podaje firma, opcja ta podąża za dyrektywą Unii Europejskiej, na mocy której nastąpiło ujednolicenie funkcjonowania e-sklepów oraz wydłużenie czasu, w którym klient może dokonać zwrotu towaru.

Współpraca lidera branży elektronicznej InPost nawiązana została po zakończeniu trwającego od listopada 2012 roku pilotażu na wybranym asortymencie Samsunga. Wraz z zakończeniem programu pilotażowego, paczkomaty InPost będą realizowały stałe działania logistyczne dla napraw gwarancyjnych sprzętu Samsunga. Wprowadzona usługa jest bezpłatna dla wszystkich klientów Samsunga. Dzięki kooperacji, użytkownicy produktów marki Samsung, mogą w prosty sposób przekazać sprzęt do naprawy za pośrednictwem Paczkomatów InPost – 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodni i bez konieczności oczekiwania na kuriera.

„Partnerstwo z Samsungiem jest potwierdzeniem konsekwentnie realizowanej przez Grupę Integer.pl strategii, zakładającej rozszerzenie portfolio rozwiązań oferowanych przez paczkomaty InPost. Stale unowocześniamy zakres usług naszych urządzeń i wprowadzamy je na kolejne międzynarodowe rynki. W ostatnim czasie sfinalizowaliśmy transakcję sprzedaży pierwszych terminali firmie Aeropost – czołowemu operatorowi e-commerce działającemu na terenie Ameryki Środkowej i Wysp Karaibskich. Kooperacja z przedstawicielem branży elektronicznej to z kolei krok w kierunku wdrażania docelowego modelu współpracy na światowych rynkach.” – komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Po przeprowadzeniu krótkiej rozmowy telefonicznej z Centrum Obsługi Samsunga użytkownik otrzyma sms z kodem uprawniającym do nadania reklamowanego towaru w jednym z paczkomatów InPost. Przesłanie sprzętu za pośrednictwem paczkomatu jest bezpłatne i nie wymaga adresowania przesyłki. Co więcej, system monitoringu i nagrania video pozwala śledzić każdy etap przesyłki, co dodatkowo zabezpiecza oddawany produkt. Klient możem na bieżąco śledzić status paczki i reklamacji.

„Zakończony program pilotażu potwierdził, że obsługa logistyczna napraw gwarancyjnych sprzętu Samsunga przez paczkomaty InPost znacząco zwiększa satysfakcję naszych klientów i skraca czas konieczny do realizacji naprawy gwarancyjnej” – mówi Konrad Szewczak, Service Administration Systems Development Specialist, Samsung Polska.

Do końca 2013 roku na całym świecie funkcjonować będzie – w różnych modelach biznesowych – około 2.750 paczkomatów. Terminale są dostępne w 18 krajach na całym świecie.

Obecnie trwają prace nad pozyskaniem około 6000 lokalizacji na kolejne urządzenia. Nowe terminale staną w 15 kolejnych krajach: Francji, Włoszech, Austrii, na Węgrzech, w Turcji, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Danii, Holandii, Szwajcarii, Rumunii i Bułgarii, Rosji oraz Hiszpanii. W ciągu najbliższych 4-5 lat paczkomaty InPost pojawią się też w obu Amerykach oraz w Azji. Trwają prace nad przygotowaniem lokalizacji pod planowaną inwestycję. W USA Grupa Integer.pl zamierza uruchomić 10.000 Paczkomatów do końca 2016 roku, zaś w Azji w pierwszej kolejności Paczkomaty wejdą do Chin – do Pekinu i Szanghaju. Całość inwestycji docelowo może sięgnąć nawet 1 mld euro.