Google raport e-commerce

Google wprowadził nowe narzędzia analityczne w AdWords, które pomogą reklamodawcom zamieszczającym filmy na YouTube mierzyć skuteczność promocji.Nowa funkcja pokaże, ile odsłon przybyło dzięki reklamie, a także jakie kroki podejmowali użytkownicy, którzy oglądali film.

Aktywnością, którą mierzy nowa usługa, są wszystkie czynności podejmowane przez użytkowników, którzy oglądali reklamę. Chodzi o filmik, który wyświetlany jest przed właściwym filmem zamieszczonym na YouTube. Użytkownik ma możliwość pominięcia reklamy już po kilku sekundach. Jeśli obejrzy całość, kliknie na reklamę i przejdzie do strony, udostępni ją znajomemu albo zapisze się na kanał reklamodawcy na YouTube, Google zaliczy każdą z tych aktywności jako następstwo wyświetlenia reklamy.

Począwszy od 6 grudnia 2013 roku, reklamodawcy, którzy kupują reklamy na YouTube i korzystają z Google Display Network, widzą w panelu AdWords nową kolumnę poświęconą materiałom wideo. Poprzednio była ona nazywana „Follow-on-Actions”. Jak zapowiada oficjalny blog Google AdWords, w nowej kolumnie reklamodawca sprawdzi, ile czynności wygenerowała reklama, ilu subskrybentów dzięki niej przybyło, ile razy dodano filmy do playlisty, ile razy kliknięto „lubię to” i ile było udostępnień.

Google wprowadzi również w najbliższych tygodniach dodatkowe funkcje, dzięki którym łatwiej będzie połączyć konto w AdWords z kanałem YouTube. Jak twierdzi Google, reklamodawcy, którzy zintegrują swoje konto obserwują 40% wzrostu liczby kliknięć pochodzących z zamieszczonego filmu.

Według Google, wywoływanie aktywności użytkowników to główna zaleta reklam zamieszczanych na YouTube i Google Display. Nowe narzędzie ma pomóc reklamodawcom wykorzystać pełen potencjał reklam na YouTube.