Tomasz Ciąpała, wiceprezes ds. strategii Lancerto SA
Tomasz Ciąpała, wiceprezes ds. strategii Lancerto SA

– Rocznie przybywa nam około 20 proc. powierzchni handlowej. Nasz udział rynkowy rośnie, ale jesteśmy w takiej fazie rozwoju, że jest to naturalne. Strategia spółki zakłada otwarcie jeszcze 20 sklepów w Polsce do 2016 roku. Nie wiemy, jak będzie wyglądał rynek za 3 lata. Jeśli będzie rósł, wówczas strategia zostanie zmodyfikowana – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Tomasz Ciąpała, wiceprezes zarządu Lancerto SA

– Nasz model biznesowy oparty jest na rozproszonej sieci sprzedaży. Stąd długoterminowa strategia spółki zakłada rozwój organiczny marki Lancerto w aspekcie podnoszenia jej rozpoznawalności, ale przede wszystkim – właśnie otwierania nowych salonów. Będziemy jednak bardzo selektywnie podejmować decyzje co do miejsc, w których powstaną nasze salony. Nie ilość, ale jakość jest w Lancerto najważniejsza. Obecnie mamy bardzo charakterystyczny koncept, który sprawdza się zarówno w dużych, jak i w średnich miastach – dodał Tomasz Ciąpała.

Spółka Lancerto od tego roku otwiera salony w nowej aranżacji wnętrza, która zaprojektowała firma Forbis Group. Salony w tym koncepcie znajdują się w Galerii Katowickiej, Galerii Słonecznej w Radomiu oraz Galerii Trzy Korony w Nowym Sączu.

Lancerto SA powstała w 2007 roku. Specjalizuje się w produkcji odzieży męskiej klasy premium. Spółka zatrudnia blisko 300 osób, z czego 200 pracowników to krawcy. Kolekcje Lancerto sprzedawane są w Polsce, na Litwie, Łotwie oraz w Estonii. Salony sieci mają od 80 do 120 mkw. powierzchni – w zależności od wielkości miasta. W ramach sieci funkcjonuje 31 salonów w centrach i galeriach handlowych.