Mariusz Rutowicz, Matras: udoskonalamy obsługę przez internet

Mariusz Rutowicz, prezes Matras

Mariusz Rutowicz, prezes Matras

– Od momentu powstania sklep matras.pl notuje rok rocznie kilkusetprocentowe wzrosty. Świadczy to o rozwoju i dużej popularności tej drogi zakupu książek, choć, co ciekawe, nasi klienci wolą je odbierać osobiście w najbliższej księgarni Matras, zamiast dostawać kurierem – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Mariusz Rutowicz, prezes Matras SA

Sklep internetowy matras.pl rozpoczął działalność w październiku 2010 roku. Obecnie zarząd sieci pracuje nad udoskonaleniem serwisu.

Zarząd sieci nie zdradza na razie szczegółów związanych z rozbudową serwisu, ale wiadomo, że matras.pl znajduje się na platformie e-commerce Magento, a został dostosowany do potrzeb Martas SA i rozwinięty wspólnie z firmą ITAI.

– Kilkusetprocentowa dynamika wzrostów naszego sklepu internetowego Matras.pl w stosunku do zeszłego roku mówi sama za siebie. Wciąż udoskonalamy obsługę klienta przez internet i poszukujemy nowych rozwiązań – podkreśla Mariusz Rutowicz.

Matras.pl oferuje około 150 tysięcy tytułów. To, czego klient Matrasa nie kupi w najbliżej położonej księgarni Matras, może zamówić w internecie i odebrać według życzenia np. w tej księgarni. Większość klientów Matras.pl, jak podkreśla zarząd, najchętniej korzysta właśnie z tej możliwości.

Na stronie sklepu znajdziemy produkty podzielone na 4 główne kategorie: książki, muzyka, film i zabawki. Dodatkowo zaoferowano zakładki z bestsellerami, konkursami oraz poleceniami innych użytkowników serwisu i sklepu internetowego.

Matras.pl

Matras.pl

Płatności za dokonane zamówienie można dokonać za pomocą serwisów PayU.pl oraz PayPal. Dzięki temu można zapłacić szybkim przelewem internetowym, przelewem bankowym lub kartą płatniczą. Matras oferuje także możliwość płatności u kuriera.

Dostawa towaru możliwa jest za pośrednictwem kuriera, Poczty Polskiej i paczkomatów InPost. Możliwy jest także odbiór własny w 160 księgarniach Matras. Usługa jest darmowa. Zamówione książki Matras.pl dostarcza w 24 godziny.

Strona jest zintegrowana z platformą Facebook i google+. Spółka wysyła także darmowy newsletter do zarejestrowanych osób.

Obecnie Matras prowadzi kilka akcji związanych ze świętami – np. akcję Klienci Matras.pl polecają na prezent, w ramach której to czytelnicy (a nie recenzenci, wydawcy czy handlowcy) proponują innym czytelnikom książki na prezent dla dziecka, mamy, męża, przyjaciół, dziewczyny. Inną propozycją jest konkurs Wyślij życzenia, wygraj nagrody, dzięki któremu użytkownicy Matras.pl mogą wysyłać życzenia i prezenty do najbliższych, mając równocześnie szansę na wygranie 500 nagród.

Matras

Matras

Działalność sieci i tempo rozwoju docenili także jurorzy SCF Retailers Awards 2014 w składzie: Klaudia Woźniak z Colliers International, Magdalena Frątczak z CBRE, Renata Kusznierska z DTZ, Ewa Ściubidło z BOIG, Maciej Celmer z Mallson, Piotr Kaszyński z Cushman & Wakefield i Mariusz Czerwiak z Jones Lang LaSalle. Matras został nominowany w kategorii SCF Music, Bookshops&Newsagents Retailer of the Year 2014.

Ogłoszenie laureata nagrody Retailer of the Year 2014 odbędzie się podczas zimowej edycji Shopping Center Forum, czyli 6 lutego 2014 w warszawskim hotelu Hilton. Więcej informacji o Forum na stronie scf2014winter.retailnet.pl.

Matras to sieć księgarni oferująca ponad 130 tys. tytułów książek i kilka milionów egzemplarzy od literatury pięknej, poprzez biografie, aż po książki dla dzieci. Księgarnie Matras to już blisko 170 księgarń w 70 miejscowościach w całej Polsce. W zależności od swojej powierzchni księgarnie Matras oferują od 5 tys. do 50 tys. tytułów. Matras współpracuje na stałe ze 120 księgarniami niezależnymi, zaopatruje około 100 bibliotek oraz dostarcza książki do 1,5 tys. księgarń i 1,9 tys. innych odbiorców (szkół, instytucji publicznych, firm) oraz  współpracuje z ok. 1,5 tys. wydawcami.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016