Intersport podaje szacunkowe wyniki za 2014 rok

Intersport

Spółka Intersport w 2014 roku osiągnęła szacunkowe przychody ze sprzedaży towarów i usług w wysokości około 217,2 mln zł, czyli na zbliżonym poziomie co w roku 2013. Wówczas spółka wypracowała przychody na poziomie 219.8 mln zł.

Wyniki finansowe

W zeszłym roku Intersport zwiększył sprzedaż towarów z grup całorocznych (ok.+20 proc.) skompensowała spadek sprzedaży grup zimowych (ok.-20 porc.). Spółka odnotowała wartość EBITDA w wysokości około 5,7 mln zł, wobec wartości EBITDA w wysokości 6.5 mln zł w roku 2013. Natomiast strata netto spółki wyniosła 2,6 mln zł, wobec straty netto na poziomie 1,8 mln zł w roku 2013.

W roku 2014 spółka poniosła koszty przeprowadzenia działań, których efekty będą widoczne w roku następnym.

Między innymi dokonano istotnych zmian w polityce towarowej – zwiększono procentowy udział grup całorocznych w ogólnej sprzedaży w stosunku do grup towarów zimowych. Wprowadzono zmiany w wystroju sklepów, polegające na wydzieleniu stałych, całorocznych stref do sprzedaży grup towarowych: football, running, fitness, outdoor, pływanie. Zmniejszenie stanu towarów zimowych, w wyniku pogłębionej wyprzedaży, w 2014 roku spowodowało spadek marży o 0,4 p.p. (z 39,3 proc. w 2013 roku do 38,9 proc. w 2014 roku) – niemniej jednak, docelowo, zamiana grup zimowych na całoroczne spowoduje podniesienie marży procentowej.

Optymalizacja sieci

Zoptymalizowano powierzchnię sprzedaży salonów. Spółka ograniczyła nierentowną powierzchnię kilku sklepów i równocześnie otworzyła trzy nowe sklepy w 2014 roku, w wyniku tych działań całkowita powierzchnia sprzedaży nie uległa zmianie.

Kontynuowano program obniżania kosztów prowadzenia działalności w 2014 roku. Pomimo trzech nowych sklepów, spółka zmniejszyła koszty działalności operacyjnej o około 740 tys. zł.

W zeszłym roku również wdrożono strategię rozwoju e-sklepu i programu lojalnościowego dla stałych klientów.

Sieć Intersport Polska posiada obecnie 35 salonów sportowych zlokalizowanych w centrach handlowych, w 23 największych miastach Polski. Salony znajdują się m.in. w Silesia City Center (Katowice), Magnolia Park (Wrocław), CH Riviera (Gdynia), Galeria Jurajska (Częstochowa), Galeria Słoneczna (Radom), Galeria Bronowice (Kraków), Galeria Amber (Kalisz), Atrium Felicity (Lublin), Galeria Warmińska (Olsztyn), Manufaktura (Łódź), Złote Tarasy (Warszawa).

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016