zalando sklep online logistyka ecommerce

„Dzięki funkcji „Kup zestaw” odpowiadamy na rzeczywiste potrzeby kupujących, tworząc przy tym dodatkową wartość – klienci mogą od razu kupować kompletne stroje i wyszukiwać produkty zamienne, a to wszystko za jednym kliknięciem” – mówi Robert Schütze, Country Manager Zalando na Polskę.

Inspiracja dla kupujących w sieci

Działanie nowej funkcji jest bardzo proste. Po wybraniu konkretnego produktu, na przykład spodni, na stronie pojawiają się inne artykuły, które tworzą razem kompletny zestaw. Może to być na przykład torebka, pasek, buty czy bluzka. Użytkownicy mogą też wybrać artykuły podobne do tych przedstawionych na ilustracjach, zyskując dzięki temu dodatkowe propozycje i pomysły.  

“Dla każdej nowej, ulubionej pozycji oferowanych jest kilka proponowanych połączeń i zestawów. Tendencję do kupowania kompletnych strojów zamiast pojedynczych elementów przejawiają zwłaszcza mężczyźni” – komentuje Robert Schütze.

zalando kup zestaw omnichannel
Przykład zestawu w sklepie Zalando

Władze Zalando informują, że funkcja zostanie wdrożona w kilku etapach, dzięki czemu możliwe będzie ciągłe ulepszanie tej usługi. W ciągu najbliższych tygodni funkcja zostanie rozszerzona – tam, gdzie to możliwe, produkty będą prezentowane w ramach różnych stylizacji, inspirując do tworzenia indywidualnych stylów na bazie konkretnego elementu stroju. Dalszy plan rozwoju funkcji będzie oparty o zgłaszane przez klientów potrzeby i opinie.

Mobilna aplikacja z dodatkowymi funkcjami

“Kup zestaw” to nie pierwsza funkcja wprowadzona przez Zalando, która ma za zadanie, poza ułatwieniem życia klientom, zwiększyć również obroty generowane przez internetowy sklep. Przykład? W ubiegłym roku Zalando rozpoczęło  testy aplikacji, która umożliwia wyszukiwanie konkretnych produktów za pomocą zdjęcia. Nowa funkcjonalność umożliwia klientom znalezienie, wśród ogromnej oferty sklepu, produktów podobnych do widniejących na wykonanym zdjęciu.

“Funkcja wyszukiwania za pomocą zdjęcia wprowadza nowe rozwiązanie usprawniające zakupy online. Klienci mogą teraz w sprawny sposób odnaleźć produkty, które spodobały się im u znajomych czy w sklepie, a także zapoznać się z rekomendacjami produktów podobnych do wyszukiwanych” – mówi Robert Schütze, Country Manager Zalando Polska.

Aplikacja Zalando, od momentu ukazania się na 15 europejskich rynkach, została pobrana już ponad 5 milionów razy.Strony internetowe Zalando odnotowują miesięcznie ponad 100 milionów wizyt, wśród których aż 43% dokonywanych jest z urządzeń mobilnych (stan: 30 września 2014).

Zalando należy do wiodących sklepów internetowych z odzieżą i obuwiem w Europie. Firma z siedzibą w Berlinie oferuje swoim klientom szeroki wybór odzieży, obuwia i akcesoriów dla kobiet, mężczyzn i dzieci z darmową dostawą i zwrotem. Sklepy internetowe Zalando dostosowane są do lokalnych potrzeb każdego z 15 europejskich rynków: Austrii, Niemiec, Holandii, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Szwecji, Belgii, Hiszpanii, Dani, Finlandii, Polski, Norwegii i Luksemburgu.