kuponyrabatowe.pl e-commerce e-sklep

Polscy konsumenci regularnie kupują na wyprzedażach i korzystają ze zniżek oraz promocji – pokazuje raport sporządzony przez firmę kodyrabatowe.pl.

Wśród osób, które poszukują kodów rabatowych i promocji największą popularnością cieszą się zniżki w McDonalds i KFC oraz ubrania od Cropp i ze sklepu Zalando – wynika z najnowszego opracowania kodyrabatowe.pl, platformy z rabatami i promocjami do ponad 2 tys. sklepów i restauracji.

McDonalds i KFC dla młodszych

Najmłodsze osoby z analizowanej przez kodyrabatowe.pl grupy (18-24 lata) są bardzo zainteresowane kodami rabatowymi i promocjami w miejscach, gdzie można zakupić posiłki – szczególnie McDonalds i KFC (odpowiednio pierwsze i drugie miejsce pod względem popularności). Wysoko znalazł się również serwis Pyszne.pl (dziewiąte miejsce) oraz sieć restauracji North Fish (jedenaste miejsce).

Dla osób w wieku powyżej 45. roku życia Pyszne.pl i inne tego typu serwisy do zamawiania jedzenia przez internet, praktycznie nie istnieją. „Nawet gdyby osoba w wieku 50 lat dostała 50% rabat na posiłki w Pyszne.pl, to prawdopodobnie nie byłaby nim zainteresowana. W Polsce dopiero wyrabiają się nawyki jedzenia poza domem i zamawiania posiłków online. Starsze pokolenia ich nie mają i to świetnie widać w naszym badaniu.” – komentuje Szymon Dobosz, prezes kodyrabatowe.pl.

Kobiety wierne Empikowi

W pierwszej dziesiątce najczęściej wyszukiwanych przez mężczyzn kodów i promocji znajduje się pięć sklepów ze sprzętem RTV/AGD: kolejno Morele.net, Agito.pl, X-kom.pl, OleOle.pl i mediaexpert.pl. W pierwszej dziesiątce sklepów wyszukiwanych przez kobiety znalazły się dwa sklepy z ubraniami – H&M oraz House.

Z badań wynikam że to kobietom zależy na obniżeniu cen przejazdów Polskim Busem i to kobiety szukają rabatów i promocji w Empik.com. Aż 76 proc. rabatów wykorzystanych na zakup książek pochodzi z zaledwie dwóch sklepów – Empik.com (44%) oraz należącego do tej samej grupy Gandalf.pl (32%).

Starsi szukają rabatów

Zniżki i kody dostępne na kodyrabatowe.pl do BonPrix.pl cieszą się ogromną popularnością w dwóch najstarszych grupach wiekowych: 55-64 i u osób powyżej 65. roku życia.

„Nasza analiza potwierdza inne badania, pokazujące, że najstarsi internauci przekonali się już zarówno do czynności około-zakupowych, takich jak szukanie rabatów, czy sprawdzanie cen w porównywarkach.” – przyznaje Szymon Dobosz z kodyrabatowe.pl.

Wysoko we wszystkich grupach wiekowych znalazły się marki: Zalando.pl Cropp.pl, Reserved. Starsi internauci nie byli zainteresowani zniżkami w takich sklepach jak House, a najmłodsi omijali łukiem BonPrix.

Młody klient nie kupi sprzętu

Nawet rabaty i promocje nie są w stanie jednak skłonić młodych klientów do kupienia czegoś, na co ich jeszcze nie stać. Stąd pozycja sklepów ze sprzętem elektronicznym, jak RTVeuroAGD czy Agito.pl w tej grupie (odpowiednio 15. i 20.) jest niższa, niż w grupie osób w wieku 45-54 (RTVeuroAGD – miejsce trzecie, Agito – miejsce szóste).

Dane pochodzą z analizy wykorzystanych kodów i promocji przez ponad 500 tys. użytkowników kodyrabatowe.pl w okresie styczeń – luty 2015 r.

Kodyrabatowe.pl to platforma udostępniająca kody rabatowe oraz informacje o aktualnych promocjach z ponad dwóch tysięcy sklepów i restauracji. W ciągu roku z serwisu skorzystało ponad 5 mln Polaków, generując sprzedaż towarów i usług o wartości ponad 200 milionów złotych.

Kodyrabatowe.pl to marka należąca do International Coupons, polskiej firmy o międzynarodowym zasięgu. Powstała w 2013 r. w Krakowie, w wyniku rozwoju działającego od 2010 r. serwisu kodyrabatowe.pl. Obecnie w ramach grupy International Coupons, oprócz platformy kodyrabatowe.pl, działa kilkanaście serwisów na całym świecie (poza Europą również w Azji, Ameryce Południowej i Północnej).