pinterest sprzedaż online

Niecały rok temu, w maju 2014 roku, Pinterest wyceniany był na ok. 5 mld dolarów. Obecnie, po pozyskaniu kolejnej transzy finansowania, jego wartość skoczyła aż do 11 mld dolarów.

Gigant wśród startupów

Co więcej, słynny już na całym świecie portal zamierza ściągnąć od inwestorów dodatkowe 211 mln dolarów. Łącznie uzyskał już w ten sposób przeszło 1 mld dolarów. Wśród inwestorów są m.in. Andreessen Horowitz i Bessemer Venture Partners.

Już obecnie Pinterest zaliczany jest do elitarnego grona najbardziej wartościowych startupów na świecie. Jak donosi The Wall Street Journal, portal jest szóstą, pod względem wartości, prywatną firmą w skali globalnej. Większą wartość mają jedynie Xiaomi (46 mld dolarów), Uber (41,2 mld dolarów), Palantir (15 mld dolarów), Snapchat (15 mld dolarów) oraz SpaceX (12 mld dolarów).

Zgodnie z medialnymi doniesieniami, Pinterest już niedługo stanie się nie tylko siecią społecznościową, na której znaleźć można fotograficzne inspiracje, ale również platformą sprzedażową. Produkty promowane na Pinterest będzie można nabywać bezpośrednio w serwisie, za pomocą nowego przycisku „kup”.

Pinterest wchodzi w e-commerce

W międzyczasie twórcy platformy skupili się na rozwoju usług reklamowych. W maju 2014 roku wprowadzili sponsorowane posty, opcję dostępną dla kilku wielkich sieci. Od początku 2015 roku usługa jest już dostępna dla szerokiego grona klientów.

Teraz Pinterest planuje wprowadzić nowy typ reklamy – animowane posty, które będą ruszały się wraz z przesuwaniem w dół ekranu przeglądarki. Na razie nie znamy żadanych szczegółów dotyczących funkcjonowania tego typu postów, ani konkretnej daty ich wprowadzenia. Wiadomo jedynie, że testy nowego formatu reklam rozpoczną się za kilka miesięcy.

Obecnie z Pinteresta korzysta 70 milionów użytkowników miesięcznie. Udostępniają i przypinają głównie zdjęcia jedzenia, mebli i ubrań. Od momentu, gdy serwis zyskał na popularności, eksperci przewidywali, że w pewnym momencie z wirtualnej tablicy korkowej przekształci się on w platformę sprzedażową.