Poczta Polska rozwija usługi dla e-commerce

poczta polska ecommerce uslugiPoczta Polska rozpoczyna współpracę z PKN Orlen. Nowa usługa Stacja z Paczką umożliwia całodobowe nadawanie i odbieranie przesyłek na wybranych stacjach paliw Orlen.

Rozwiązanie korzysta z technologii „paczki w chmurze” i zostało opracowane na podstawie sprawdzonego modelu logistycznego z krajów Europy Zachodniej i USA. Umowa na odbiór przesyłek na stacjach paliw Orlenu jest kolejnym etapem rozwoju strategii Poczty Polskiej w segmencie e-commerce na lata 2015-2020.

– Stawiamy na wielokanałowy dostęp klienta do usług. Oznacza to, że klienci będą mieli swobodę wyboru najwygodniejszej dla siebie formy dostępu do oferty paczkowej m.in. dzięki planowanym inwestycjom w urządzenia samoobsługowe, których ok. 1000 Poczta Polska uruchomi w ciągu najbliższych pięciu lat. Umożliwimy także klientom dostęp do naszych usług paczkowych dzięki 10 tysięcy punktów odbioru paczek – placówek pocztowych i zewnętrznych partnerów, w tym właśnie stacji paliw PKN Orlen – mówi redakcji Evigo Zbigniew Baranowski z Poczty Polskiej.

Odbiór e-zakupów 24/7

Już od początku kwietnia 2015 roku Poczta Polska i operator Stacja z Paczką umożliwią klientom biznesowym z branży e-commerce siedmiodniowy dostęp do przesyłek. Odbiór e-zakupów będzie możliwy w ciągu 24 godzin od momentu nadania przesyłki na około 900 stacjach paliw Orlen w całym kraju. Wkrótce również klienci indywidualni korzystający z aplikacji Elektroniczny Nadawca otrzymają dostęp do usługi. Do końca 2015 roku przesyłki będzie można odebrać w około 1100 punktach stacji paliw Orlen.

Nadawanie przesyłek w ramach usługi Stacja z Paczką będzie możliwe we wszystkich placówkach stacjonarnych Poczty Polskiej. W pierwszej kolejności usługa ma dotyczyć przesyłek Kurier48 z terminem doręczenia 48 godzin. Przesyłki będzie można odebrać zarówno na stacjach Orlenu, jak i w placówkach Poczty Polskiej – łącznie ponad 5100 punktach obsługi. 18% z nich w pierwszym etapie współpracy Poczty i Orlenu będą stanowić punkty całodobowe.

Współpraca z największymi graczami e-commerce

Nowy projekt Stacja z Paczką poszerza ofertę Poczty Polskiej z obszaru e-commerce, doręczania przesyłek kurierskich i paczek. Obecnie oprócz dostaw “door to door”, Poczta oferuje opcję „odbioru w punkcie” w około 4200 placówkach pocztowych oraz przy użyciu urządzeń samoobsługowych. – Trzeci segment to możliwość odebrania swoich e-zakupów na stacjach paliw PKN Orlen i docelowo w punktach odbioru w ramach sieci retailowych – podkreśla Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.

Umowa z operatorem Stacja z Paczką ma wzmocnić pozycję Poczty Polskiej na rynku e-commerce. Liczba odbieranych w punktach paczek wzrosła od 2013 roku o blisko 500 proc. “Już dziś usługą Stacja z Paczką zainteresowani są najwięksi klienci biznesowi w tej części Europy” – mówi Damian Puczyński,  prezes zarządu Dazumi sp. z.o.o., operatora Stacja z Paczką. Usługa otwiera perspektywę współpracy z największymi, światowymi graczami sprzedaży internetowej, takimi jak Amazon czy Zalando.

Tekst pochodzi z portalu Evigo.pl

Reklama

Galeria Jurajska