pepe jeans case study

Podczas czerwcowego Omnichannel Retailing Forum 2015  Luis Monserrate Castillo, online director w brytyjskiej firmie Pepe Jeans, zademonstruje, jak skutecznie i z sukcesem prowadzić sprzedaż wielokanałową.

Omnichannel Retailing Forum 2015 jest pierwszą w Polsce konferencją poświęconą tematowi transformacji sieci handlowych z modelu sprzedaży tradycyjnej na omnichannel.

W konferencji, która odbędzie się 23 czerwca w Warszawie, wezmą udział przedstawiciele zarządów ponad 100 sieci handlowych z Polski i Europy.

OD SPRZEDAŻY TRADYCYJNEJ DO HANDLU WIELOKANAŁOWEGO

Brytyjska marka odzieżowa Pepe Jeans powstała w 1973 roku w Londynie. Przez lata firma systematycznie budowała swoją pozycję rynkową. Obecnie posiada ok. 300 sklepów własnych. Jej produkty dostępne są także w ok. 7 tys. innych punktach sprzedaży. Łącznie ubrania Pepe Jeans można dzisiaj kupić w 65 krajach na całym świecie, również w Polsce.

Dla władz Pepe Jeans to było jednak za mało. Już kilka lat temu zrozumiały one, że przyszłością handlu jest prowadzenie sprzedaży w modelu omnichannel. Dlatego w 2012 roku firma zdecydowała się uruchomić sklepy online na 7 europejskich rynkach: w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, we Włoszech, Holandii, Niemczech oraz Portugalii. Jak zapewniają przedstawiciele Pepe Jeans, to nie koniec ekspansji e-sklepu, który już wkrótce ma być dostępny dla konsumentów z kolejnych krajów. Jakich? To na razie pozostaje tajemnicą.

STRATEGIA E-COMMERCE

Internetowy sklep Pepe Jeans oferuje konsumentom wiele udogodnień: pomaga wybrać odpowiedni rozmiar, pozwala obejrzeć wybrany produkt w formacie 3D (wideo), umożliwia zrealizowanie płatności za pośrednictwem kart Visa, Visa Electron, Maestro, MasterCard i American Express, oraz oferuje darmową wysyłkę pod wskazany adres. Szacowany czas dostawy to 5 dni roboczych. Jeżeli komuś zależy na czasie, może wybrać przesyłkę ekspresową. Wówczas paczka dotrze do klienta po 2 dniach. Koszt takiej usługi wynosi 10 funtów.

Warto dodać, że poza prowadzeniem własnego e-sklepu, produkty Pepe Jeans są dostępne również na największych internetowych platformach zakupowych takich jak Zalando, eBay, Amazon czy Answer.com.

Omnichannel Retailing Forum 2015 odbędzie się 23 czerwca na stadionie warszawskiej Legii. W Forum weźmie udział około 300 osób. Największą grupę będą stanowić przedstawiciele zarządów sieci handlowych działających na polskim i europejskim rynku. Obecni będą również właściciele i zarządcy centrów handlowych. Forum to miejsce ich spotkania z dostawcami nowczesnych technologii i “know how” dla branży retail.