Dworzec Centralny z ofertą handlową i w nowej odsłonie

Dworzec Centralny, Warszawa

Dworzec Centralny, Warszawa

Hala główna Dworca Centralnego w Warszawie zyska 550 mkw. powierzchni handlowej. Realizacja projektu obejmuje wyburzenie szklanych kubików i budowę antresoli w holu głównym oraz modernizację nieremontowanych dotychczas podziemnych galerii

Już niedługo zmieni się aranżacja Dworca Centralnego w Warszawie. PKP S.A. rozpoczęła estetyzację obiektu. Efektem zaplanowanych zmian będzie większa i atrakcyjniejsza przestrzeń dla pasażerów oraz nowe punkty handlowo-usługowe.

Realizacja projektu obejmuje wyburzenie szklanych kubików i budowę antresoli w holu głównym. W ramach inwestycji zmodernizowane zostaną też nieremontowane dotychczas podziemne galerie – wschodnia i część galerii północnej.

Inwestycja warta 19,5 mln zł

Inwestycja zakończy się w IV kwartale 2015 roku. Jej koszt wyniesie 19,5 mln zł.

Największe zmiany czekają halę główną, gdzie zamiast dotychczasowych szklanych kubików pojawią się nowe lokale komercyjne. Powstanie również antresola, na którą z poziomu „0” będzie można dotrzeć schodami ruchomymi. Podróżni zyskają w ten sposób dodatkową przestrzeń do oczekiwania na pociąg. Nieremontowana dotychczas galeria zachodnia wraz z dojściem do stacji WKD
Śródmieście i część galerii północnej wykonawca dostosuje wyglądem do pozostałych galerii podziemnych. Lokale w części zachodniej zostaną przeniesione na jedną stronę, dzięki czemu pasażerowie zyskają dodatkową przestrzeń w podziemnych korytarzach. Dzięki nowej aranżacji hala główna zyska 550 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej.

Około 1 tys. mkw. dodatkowej powierzchni powstanie w podziemnych galeriach: północnej i zachodniej. Po modernizacji lokale będą miały wyższy standard. Staną się przestronniejsze i ładniejsze.

– Szereg umów jest już podpisanych, finalizowane są negocjacje kolejnych. Wśród nowych najemców znajdą się m.in. restauracja Burger King, Friends, sklep Żabka, piekarnie Gorąco Polecam, Bake&Cake, wypożyczalnia samochodów, punkty usługowe, sklepy z modą i biżuterią, akcesoriami – mówi dla Retailnet Marta Zabłocka, dyrektor departamentu komercjalizacji w PKP S.A.

Rekomercjalizacja powierzchni

Oprócz projektu estetyzacji PKP S.A. prowadzi rekomercjalizację dworca Warszawa Centralna. Ma ona na celu pełne wykorzystanie potencjału, jaki się wiąże z lokalizacją obiektu w ścisłym centrum miasta. Widać już efekty tego procesu – tylko w I kwartale br. działalność na dworcu Warszawa Centralna rozpoczęło kilku nowych najemców. Na antresoli zachodniej, w niezagospodarowanej dotychczas części hali głównej, otwarto sklep Biedronka. Powierzchnia lokalu wynosi ponad 900 mkw., co oznacza, że będzie to największa Biedronka funkcjonująca na terenie dworca kolejowego.

Obecnie sklepy sieci działają już w obiektach Kraków Główny i Warszawa Wschodnia. Wśród innych najemców, którzy pojawili się na Dworcu Centralnym w I kwartale br., są restauracja wegetariańska Bioway, salon fryzjerski oraz butik z modą młodzieżową Amme. Za wynajem powierzchni Dworca Centralnego odpowiada Departament Komercjalizacji PKP S.A. – Wydział Współpracy z Klientami Strategicznymi.

PKP S.A. wciąż zwiększa poziom zagospodarowania komercyjnego dworców – w obiektach kategorii premium wynosi on obecnie 93,5 proc. Dla porównania, jeszcze w styczniu 2014 poziom wynajęcia wynosił 66 proc., a w styczniu 2013 – zaledwie 43 proc.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska