carrefour hipermarket przyszlosci

Francuska sieć hipermarketów Carrefour zamierza otworzyć w Belgii swój pierwszy „hipermarket przyszłości”. Firma zaprezentowała również nowe narzędzie, które umożliwia klientom skanowanie produktów w domu, a następnie ich automatycznie dodane do internetowego koszyka.

Nowe urządzenie nazywa się Connected Kitchen i zostało wyprodukowane przy współpracy z firmą Worldline, która specjalizuje się w nowoczesnych technologiach. Oprócz możliwości skanowania produktów, urządzenie posiada zdolność rozpoznawania głosu, co oznacza, że konsument może składać zamówienia do mikrofonu, który z kolei dodaje wybrane elementy do internetowego konta klienta.

Hipermarket w dobie omnichannel

Francuska sieć zamierza również otworzyć w Belgii wyposażony w nowe technologie „hipermarket przyszłości”. Ma być bardzo nowoczesny i dostosowany do potrzeb sprzedaży w modelu omni-channel. Nowy market ruszy prawdopodobnie jesienią 2015 roku.

Obecnie nie wiadomo konkretnie, na czym będzie polegał „futuryzm” nowego sklepu, Carrefour przedstawił jednak osiem założeń, które składają się na tę wizję. Są to: ultranowoczesne doświadczenie zakupowe, wykorzystanie internetu, szeroki wachlarz dostępnych produktów, innowacyjne usługi, dostosowanie do każdego typu klienteli, prostota, niskie ceny, bardzo atrakcyjne zniżki oraz zrównoważone podejście.

Nad nowym projektem dla Carrefoura pracował będzie stały zespół 12 ekspertów oraz 500 menadżerów mających doświadczenie w prowadzeniu sklepów tej sieci.

W 2014 roku Carrefour otworzył już supermarket nowej generacji w podparyskim Villeneuve-la-Garenne. Nazywany jest on „podłączonym sklepem” (ang. „connected store”), ponieważ realizuje koncepcję złączenia świata wirtualnego z rzeczywistym.

GEOLOKALIZACJA PRODUKTÓW

Wyposażony jest w ekrany dotykowe, elektroniczne wyświetlacze, klienci mogą w nim korzystać ze specjalnie zaprojektowanej aplikacji mobilnej “C-où”. Dzięki niej klienci mogą opracować trasę zakupów jeszcze przed przyjściem do sklepu. Na terminalach cyfrowych znajdą m.in. przepisy kulinarne czy porady dotyczące gatunków wina.

Na oddzielnych ekranach dotykowych można kupować online produkty, których nie trzeba wybierać osobiście. Produkty są opatrzone specjalnymi oznaczeniami w technologii NFC, które umożliwiają ich geolokalizację. W kasach natomiast znajdują się terminale do płatności zbliżeniowej smartfonami. Przypuszcza się, że belgijski sklep będzie stworzony na wzór podparyskiego marketu.

Carrefour ma obecnie w Belgii sieć 750 sklepów: 45 hipermarketów, 438 marketów Carrefour, 263 sklepy Carrefour Express oraz 10 punków odbioru Drive.be. W sumie w belgijskim oddziale firmy zatrudnionych jest 11,5 tysiąca osób.