ikea online ecommerce

Szwedzka Ikea systematycznie rozwija sieć sprzedaży online, inwestuje również w usługę click and collect. W 2016 roku e-sklep Ikea ma być dostępny również w Polsce.

Ikea będzie jednym z uczestników Omnichannel Retailing Forum, pierwszej w Polsce konferencji, która na jednej scenie zgromadzi ekspertów w dziedzinie omnichannel i praktyków zarządzania reprezentujących ponad 100 sieci handlowych i marek.

“Chyba nikt nie ma wątpliwości, że czekają nas gruntowne zmiany modelu zarządzania. Udział w Forum to dla mnie szansa na spotkanie z praktykami wdrażania strategii omnichannel” – przyznaje Michał Ostaszewski, odpowiedzialny w Ikea za Multichannel Transformation Programme.

ROZWÓJ E-COMMERCE

Szwedzki gigant poinformował jakiś czas temu, że wznawia swoje plany związane z e-commerce oraz planuje otwarcie e-sklepów we wszystkich krajach w których posiada tradycyjne sklepy. Znana jest już data uruchomienia sprzedaży internetowej w Polsce. „W 2016 roku planujemy wprowadzenie kompleksowego rozwiązania sprzedaży internetowej w Polsce. Szczegóły będziemy komunikować w miarę rozwoju projektu” – potwierdza Katarzyna Balashov z Ikea Retail Poland.

Obecnie klienci Ikea mogą robić zakupy online w 13 z 27 krajów w których obecna jest firma. Oferta sklepów online, które już funkcjonują, jest stale rozbudowywana o kolejne produkty. W efekcie więcej użytkowników odwiedza strony internetowe Ikei niż tradycyjne placówki. Przez ostatni rok internetowych użytkowników było na całym świecie aż 1,5 miliarda, natomiast osób które odwiedziły tradycyjne sklepy tylko 716 milionów.

USŁUGA CLICK AND COLLECT

Ikae nie tylko rozszerza zasięg swojego e-sklepu, ale wprowadza także dodatkowe usługi, które mają ułatwić klientom robienie zakupów. Jedną z nich jest usługa click and collect. Mogą z niej już korzystać m.in. mieszkańcy Kanady, Wielkiej Brytanii czy Francji.

Ikea powoli odchodzi od klasycznego modelu cash and carry. Tego oczekują od niej klienci. Poza wprowadzeniem usługi click and collect, Ikea zamierza także usprawnić system dostawy towarów do domów. Obecnie, już 30% zamówień  jest dowożonych pod wskazany przez klienta adres. To efekt malejącej liczby osób posiadających samochody. Ten trend jest szczególnie widoczny w dużych brytyjskich miastach.

Ikea jest największym sprzedawcą mebli na świecie. Założona w 1943 roku sieć zatrudnia dziś około 131 tys. osób w 40 krajach, generując roczną sprzedaż na poziomie 24,7 miliarda euro. Obecnie klienci mogą robić zakupy online w 13 z 27 krajów, w których obecna jest firma. W Polsce sprzedaż internetowa ma ruszyć w 2016 roku. Spółka planuje, że do 2020 roku sprzedaż w internecie będzie odpowiadała za 10% przychodów całej grupy.

Omnichannel Retailing Forum odbędzie się 23 czerwca 2015 roku na stadionie warszawskiej Legii. Konferencja poświęcona jest transformacji od modelu handlu tradycyjnego do modelu omnichannel. W Forum weźmie udział około 300 osób. Największą grupę będą stanowić przedstawiciele zarządów sieci handlowych działających na polskim i europejskim rynku. Partnerem strategicznym jest SAP/Hybris.