hemdi ecommerce

Hendi, jeden z największych dostawców sprzętu gastronomicznego na rynku wschodnim i znany producent na rynku krajowym, zmienia swój system e-commerce. Firma i-systems, która jest producentem dedykowanego oprogramowania e-commerce dla handlu i dystrybucji, będzie wystawcą na Omnichannel Retailing Forum.

Międzynarodowa grupa Hendi na rynku polskim pojawiła się 10 lat temu. Od tego momentu Hendi Polska działała na dwóch oddzielnych systemach: stronie wizerunkowej oraz sklepie internetowym adresowanym przede wszystkim do klienta hurtowego.

“Stary sklep powstał kilka lat temu i nie spełniał obecnych standardów usability. Klienci wielokrotnie zgłaszali nam problemy z poruszaniem się po stronie, poza tym sklep był budowany w starej technologii i dalszy rozwój tego oprogramowania nie miał już sensu. Potrzebowaliśmy czegoś zupełnie innego i nowoczesnego” – mówi Przemysław Koczorowski, Kierownik Działu eCommerce Hendi.

SZEROKA OFERTA SKLEPU TO DUŻE WYZWANIE

Sklep Hendi charakteryzuje się niezwykle bogatą ofertą. W jej skład wchodzi prawie trzy tysiące produktów, a liczba ta systematycznie wzrasta. Tak bogata oferta sklepu to nie lada wyzwanie, zarówno pod względem graficznym, jak i wprowadzanych systematycznie aktualizacji.

Biorąc to pod uwagę już na początku prac akcent położono na projekt graficzny, który zgodnie z założeniami, miał być lekki i przejrzysty. Duża liczba kategorii i podkategorii wymagała usprawnienia procesów wyszukiwania produktów. W tym celu zastosowano zaawansowane filtry odnoszące się nie tylko do poszczególnych produktów, ale i całych kategorii i podkategorii. Aby przyśpieszyć prace związane z modernizacją sklepu wprowadzono grupową edycję parametrów.

DOSTOSOWANIE TREŚCI

Nowy sklep Hendi dostępny jest w wersji polskiej, angielskiej i rosyjskiej. Każda z tych stron posiada dostosowaną treść. Wprowadzona została również możliwość tworzenia inteligentnych grup subskrybentów co znacznie ułatwiło dotarcie z ofertą do konkretnych grup docelowych. W nowym sklepie wprowadzono moduł przypominający zalogowanemu klientowi o niezrealizowanym zamówieniu, tzw. zapomniane koszyki. Stworzono również zaawansowany system kuponów rabatowych, który umożliwia szybkie wygenerowanie dowolnej ilości kodów według różnorodnych założeń (z uwzględnieniem inteligentnych grup budowanych dla produktów).

DOSTOSOWANIE SKLEPU DO URZĄDZEŃ MOBILNYCH TO JUŻ OBOWIĄZEK

Firma i-systems tworzy wszystkie systemy w oparciu o rozwiązanie reponsive web design. Ze względu na szeroką ofertę i sporą ilość podkategorii, dużym wyzwaniem było przygotowanie menu sklepu, które prawidłowo wyświetlałoby się na każdym urzędzeniu mobilnym.

hendi isystems ecommerce
Responywna strona Hendi

Plan stworzenia nowego responsywnego layoutu, w myśl zasady mobile first, rozpoczęto od prac nad wersją mobilną, dopiero później desktopową. Pozwoliło to uzyskać najwyższy poziom funkcjonalności i użyteczności. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom nowy sklep Hendi jest nie tylko prostszy w utrzymaniu, ale również łatwiej można go rozwijać.

NAJBLIŻSZE ZADANIA ROZWOJU

Zastosowane funkcjonalności to jednak nie wszystko. Nowy sklep Hendi wciąż jest udoskonalany. W tym momencie prace skupiają się na ujednoliceniu kanałów dotarcia do klientów detalicznych oraz hurtowych. Następny etap działań będzie dotyczył pełnej automatyzacji procesów przetwarzania zamówienia pomiędzy systemami ERP i sklepem. Prowadzone są też prace, które mają prowadzić do uruchomienia kolejnych dwóch sklepów internetowych grupy Hendi, które będą działały w ramach multisklepu i zostaną zintergrowane z systemem ERP.

Firma i-systems tworzy dedykowane oprogramowanie e-commerce dla handlu i dystrybucji. Zajmuje się całościowo projektami e-commerce, włączając rozwiązania omnichannel retailing, cloud hosting, czy systemy B2B. Wszystkie rozwiązania opiera na autorskim oprogramowaniu, które jest rozwijane przez ponad 60-cio osobowy zespół. Wśród klientów firmy znajdują się takie marki, jak Bielenda, Big Star, Butyjana, Dalia, Diamante Wear, Distance, Hendi, Interoptyk, Mamissima, Mammut, Monnari, NewBalance, NICI, R-GOL, RunColors, Sugarfree czy Supersklep.

Omnichannel Retailing Forum odbędzie się 23 czerwca 2015 roku na stadionie warszawskiej Legii. Konferencja poświęcona jest transformacji od modelu handlu tradycyjnego do modelu omnichannel. W Forum weźmie udział około 300 osób. Największą grupę będą stanowić przedstawiciele zarządów sieci handlowych działających na polskim i europejskim rynku. Partnerem strategicznym jest SAP/Hybris.