IKEA Centres Polska: centra handlowe na peryferiach

park handlowy bielany

Możliwość rozbudowy i powiększania powierzchni GLA oraz uatrakcyjniania i poszerzania oferty powoduje, że obiekty handlowe na peryferiach cieszą się rosnącym zainteresowaniem klientów

Centra handlowe usytuowane na obrzeżach dużych miast stają się atrakcyjną alternatywą dla śródmiejskich sklepów i galerii. Rosnąca świadomość konsumencka generuje nowe potrzeby, a zarządcy centrów handlowych by im sprostać poszerzają zakresy usług, co czyni z centrów doskonałe miejsca relaksu i rekreacji. Nierzadko to właśnie rozbudowa kompleksu jest tym, co sprawia, że przyciąga on coraz to bardziej wymagających klientów.

Centra handlowe na obrzeżach miast

Jeszcze kilka lat temu wyprawa do centrum handlowego równoznaczna była ze stwierdzeniem „Jedziemy na zakupy”. Dziś, coraz częściej wizyta w takim centrum jest odpowiedzią na inne pomysły czy propozycje, takie jak „poszedłbym do kina”, „chodźmy coś zjeść” czy „idę poćwiczyć”. Wymagania i potrzeby konsumentów zmieniają się w tempie rozwoju otaczającego ich świata, dlatego właściciele centrów handlowych nieustannie dostosowują strukturę swoich obiektów do panujących trendów. Niestety, centra położone w samym środku dużych miast mają ograniczone możliwości rozrastania się ze względu na swoją lokalizację. Problem ten nie dotyczy większości parków handlowych usytuowanych na obrzeżach metropolii. Możliwość rozbudowy i powiększania powierzchni GLA oraz uatrakcyjniania i poszerzania oferty powoduje, że obiekty handlowe na peryferiach cieszą się rosnącym zainteresowaniem klientów. Mogą oni zaspokoić niemal wszystkie swoje potrzeby w jednym miejscu, bez konieczności wizyty w zakorkowanym centrum miasta.

Oferta rozrywkowa

Swoją rosnącą popularność podmiejskie centra handlowe zawdzięczają między innymi bogatej ofercie rozrywkowej. Trend w takim kierunku widoczny jest w całej Europie już od dekady. Portugalski Mar Shopping zarządzany przez IKEA Centres zaprasza do multipleksu z 7 salami i strefy dla dzieci, a hiszpańskie centrum Puerto Venecia Zaragoza oferuje atrakcje w postaci przemieszczania się łódkami po kanałach łączących poszczególne budynki kompleksu handlowego. W swojej ofercie ma także mini park rozrywki z rollercoasterami, centrum wspinaczkowe, kryte lodowisko, tor kartingowy, klub fitness i oczywiście kino. Moda na rozbudowaną ofertę rozrywkową w obiektach usytuowanych poza centrum miast dotarła także do nas.

W Polsce idea rozwoju podmiejskiego centrum handlowego rozwijana jest przez IKEA Centres Polska, dewelopera i zarządcę centrów handlowych, który rozbudowuje obecnie swój Park Handlowy Bielany usytuowany pod Wrocławiem. W powiększonej części znajdzie się kino z ośmioma salami, rozbudowany foodcourt, fitness klub i duży plac zabaw dla dzieci, na którym pociechy można pozostawić pod opieką bezpłatnie. IKEA Centres przygotowuje się również do budowy nowego centrum handlowego w Zabrzu, gdzie powstanie centrum handlowe zintegrowane ze sklepem IKEA, a wokół niego na powierzchni 5 hektarów zieleni klienci znajdą przestrzeń rekreacyjną i rozrywkową. Podążając za złożonymi potrzebami konsumentów, zabrzańskie centrum również wzbogacone zostanie o kompleksową ofertę spędzania czasu nie tylko na zakupach.

Mimo że centra handlowe coraz częściej kojarzone są z rozrywką, to wciąż niezmiennym celem wizyty są zakupy. Uwagę klientów zyskują miejsca z najszerszym wachlarzem asortymentu. I tak poza światowymi sieciówkami, klient oczekuje że w jednym miejscu poza konfekcją i artykułami spożywczymi, będzie mógł zakupić sprzęt RTV i AGD, umeblować mieszkanie i zaopatrzyć się w niezbędne materiały do wykończenia i remontu domu. Taką ofertę mają tylko największe centra zlokalizowane na peryferiach. Zarządzany przez IKEA Centres Park Handlowy Bielany, w którym poza największym w Europie sklepem IKEA, na klientów czeka także kilkanaście sklepów meblowych, elektromarket i market budowlany jest przykładem miejsca, które doskonale zaspokaja potrzeby wymagających konsumentów.

Jeśli klient wybiera podmiejskie centrum to zależy mu na szybkim i sprawnym dojeździe, bezproblemowym parkowaniu i przede wszystkim na uniknięciu dręczących metropolie korków. Usytuowanie centrum na peryferiach wymaga zatem od zarządcy udostępnienia klientom tysięcy bezpłatnych miejsc parkingowych, ponieważ przy takiej lokalizacji samochody stają się podstawowym środkiem transportu. Dlatego tak istotne jest też dobre skomunikowanie obiektu z centrum miasta i okolicznymi miejscowościami. Cel ten osiągnęło IKEA Centres na wrocławskich Bielanach – dzięki położeniu u zbiegu kilku dróg krajowych, autostrady A4 i autostradowych obwodnic Wrocławia, 1,5 mln osób ma Park Handlowy Bielany w swoim zasięgu. Również świetnie skomunikowane z centrum miasta, a także całą konurbacją śląską będzie przyszłe centrum w Zabrzu. Będzie to możliwe dzięki bezpośredniemu wyjazdowi na drogę DTŚ oraz kursującemu tramwajowi.

Decyzja IKEA Centres o rozbudowie Parku Handlowego Bielany, po zakończeniu której będzie on największym centrum handlowym w Polsce, jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania coraz bardziej wymagających klientów, którzy na terenie parku zaspokoją wszystkie swoje potrzeby zarówno w zakresie zakupów jak i rozrywki.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016