castorama online

Castorama Polska, największa sieć sklepów DIY w Polsce, ma nową platformę www. To jedno z największych wdrożeń Magento Enterprise w Europie Środkowej. Za kompleksowe wdrożenie projektu odpowiada Bold Brand Commerce.

Dotychczasowy system pełnił rolę uproszczonego katalogu produktowego. Castorama potrzebowała rozwiązania, które pozwoli na elastyczną i bezbłędną prezentację wielotysięcznego asortymentu, jego dostępności i aktualnych cen produktów, niezależnie od ilości użytkowników na stronie, pory dnia i kontekstu wyszukiwania.

„Zależało nam na tym, aby zapewnić klientom  szybki dostęp do kompletnego katalogu produktów, zawsze aktualną informację na temat ich dostępności i cen w zależności od wybranego sklepu. Dlatego system musiał uwzględnić i realizować aspekt lokalny polityki cenowej” – mówi Michał Russak, Dyrektor ds. Rozwoju Technologii Internetowych, Castorama Polska. “W tej chwili możemy na podstawie naszej lokalizacji, wykrywanej automatycznie lub określanej przez nas samodzielnie, wybrać interesujący nas sklep, sprawdzić produkty, ich cenę i dostępność. W sierpniu br. uruchomimy testowo na terenie Warszawy usługę „Zamów i odbierz”, która umożliwi klientom złożenie zamówienia online i odebranie go w jednym z warszawskich sklepów Castorama.” – dodaje Russak.

POWAŻNE WYZWANIE WYDAJNOŚCIOWE

Ze względu na ilość produktów oraz ilość sklepów, dla których pokazywane są indywidualne ceny i stany magazynowe, uruchomienie platformy Castorama.pl było wyzwaniem również dla samego systemu Magento Enterprise.

„Obsługujemy ponad 43 000 produktów oraz 70 witryn – to daje wynikowo ponad 3 miliony stron produktowych. Codziennie aktualizujemy informacje na temat cen produktów w każdym sklepie. To samo tyczy się stanów magazynowych, synchronizowanych co 20 minut. Taka ilość danych do przerobienia wymusiła głęboką, ale skuteczną modyfikacje systemu Magento.” – przyznaje Robert Żochowski, It Director, Bold.

NOWY PROJEKT UX

Nowy serwis Castorama.pl został zaprojektowany z uwzględnieniem najwyższych standardów UX. Zarówno wersja desktopowa, jak i mobilna bazuje na niezwykle przemyślanej architekturze ułatwiającej przeglądanie produktów, tak by klient zorientowany na cenę i szczegółowy opis asortymentu nie musiał zgłębiać całego interfejsu. Ponadto wyróżniona została lokalizacja marketu i usprawniona opcja poszukiwania najbliższego.

GOOGLE SEARCH APPLIANCE

Castorama.pl jako jeden z kilku polskich serwisów dysponuje silnikiem Google Search Appliance. Ten najwyższej klasy silnik wyszukujący zapewnia użytkownikom serwisu nie tylko szybkie i trafne odpowiedzi na ich zapytania, lecz jest także sprawnym narzędziem searchandisingowym. Wysokowydajna integracja zapewnia bieżącą indeksacją ok. 3 milinów stron serwisu. Dzięki implementacji GSA serwis Castorama.pl dołączył do czołówki polskiego Internetu, tak pod względem technologicznym, jak user experience.

Firma Castorama Polska Sp. z o.o. istnieje na rynku polskim od 1994 roku. Obecnie posiada 71 sklepów (w tym 68 sklepów Castorama i 3 sklepy Brico Depot) na terenie całego kraju, o łącznej powierzchni handlowej ok. 529 tys. m2 i zatrudnia ponad 10 tys. pracowników. Sklepy Castorama zajmują pierwsze miejsce w kategorii DIY („do it yourself”) w Polsce.

Bold Brand Commerce świadczy usługi konsultingowo-wdrożeniowe dla rynku e-commerce. Firma posiada ponad 7 letnie doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań sprzedażowych klasy enterprise opartych o platformę Magento, realizując projekty zarówno w Polsce, USA, Niemczech oraz Schwajcarii.