Andrzej Bartnicki, prezes Cinema3D
Andrzej Bartnicki, prezes Cinema3D

Cinema3D SA to sieć nowoczesnych multipleksów kinowych, działających na polskim rynku od 2010 r. Firma od początku swojej działalności, koncentruje się na realizacji multipleksów kinowych lokowanych na terenie galerii i centrów handlowych w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców.

O planach ekspansji sieci redakcja Retailnet rozmawia z Andrzejem Bartnickim, prezesem spółki Cinem3D SA. Z przedstawicielami sieci będzie można się spotkać także podczas Shopping Center Forum 2015 Fall Edition.

Jaka jest strategia i plan ekspansji sieci kin Cinema3D?

Cinema3D z sukcesem buduje nowoczesną sieć kinową w Polsce. Oprócz dywersyfikacji produktowej, prowadzimy również dywersyfikację geograficzną dla swoich inwestycji. Lista miast, w których spółka zrealizowała, bądź planuje realizację swoich projektów, obejmuje teren całego kraju. W naszych planach, jest dalsza ekspansja i rozwój sieci wielosalowych kin w nowopowstających oraz rozbudowywanych obiektach handlowych. Analizujemy projekty deweloperów pod naszym kątem. Na rynku jest dużo ciekawych inwestycji, ale nie wszystkie spełniają specyficzne uwarunkowania pod realizacje multipleksu kinowego. W przypadku naszej strategii rozwoju, nie skupiamy się na wielkości sieci, lecz jakości naszych projektów pod kątem osiąganych wyników. W wyniku zdobytej wiedzy i doświadczenia, optymalizujemy projekty pod konkretne lokalizacje i potrzeby klientów, opierając wszystkie swoje działania na odpowiednich analizach. Sukcesywnie rozwijamy naszą sieć również w miastach z dużym nasyceniem powierzchni kinowej. Przykładem może być projekt w rozbudowywanym centrum handlowym w Gdańsku.

Ile otwarć planują Państwo w tym roku i docelowo?

W czerwcu br. zaprosiliśmy widzów do nowego kina w Świnoujściu. W październiku tego roku zostanie otwarte siódme kino pod szyldem Cinema3D w Gorzowie Wielkopolskim. W przyszłym roku, oddamy do użytku kolejne trzy kina w Głogowie, Gdańsku oraz Tarnowie. Podpisaliśmy również umowę najmu pod 9 salowy multipleks w Warszawie. Obecnie trwają negocjacje z deweloperami, które prowadzą do finalizacji kolejnych umów. Zakładamy utrzymanie obecnego tempa rozwoju naszej sieci kin. W planach krótkoterminowych spółki jest otwarcie 3-4 multipleksów rocznie przez najbliższe 3 lata.

Jaki jest format kin Cinema3D?

Nasze kina zawsze dostosowujemy do konkretnego miejsca oraz lokalnych potrzeb. Dlatego do każdej nowej inwestycji podchodzimy indywidualnie. Każdy projekt jest inny, nie ma schematu odnośnie stałej liczby sal lub liczby miejsc. Tworzymy przyjazne i komfortowe multipleksy kinowe, wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania kinotechniczne oraz dynamiczny design aranżacji przestrzeni. Każdego dnia kina Cinema3D odwiedzane są przez tysiące klientów. Dlatego z uwagą wsłuchujemy się w opinie i potrzeby naszych widzów, aby dostarczać zawsze najwyższa jakość oferowanych usług. Każdy z naszych multipleksów jest w stanie pokazać na ekranach kinowych ponad 200 premier filmowych rocznie i zrealizować kilkanaście tysięcy seansów.

W skład oferty projekcji wchodzą seanse z bieżącego repertuaru oraz projekcje specjalne, a także wyświetlanie treści alternatywnych (muzyka, sport, rozrywka na żywo). W ramach cyklicznych edycji realizujemy, maratony filmowe, pokazy kina konesera i ekskluzywne spotkania dla pań – „Kino Na Szpilkach” oraz dla panów – „Męskie Kino”. W Cinema3D, widzowie mają także bogaty wybór projektów, które funkcjonują poza regularnym repertuarem. Transmituje operowe lub wyświetlanie spektaklu teatralnego w jakości HD na żywo, stają się pozycja obowiązkową w kalendarzu naszych projekcji.

W jakich miastach już działają Państwa kina i jak prosperują?

Obecnie pod szyldem Cinema3D działa 6 multipleksów kinowych w Kłodzku, Kaliszu, Białej Podlaskiej, Lesznie, Świdnicy i Świnoujściu. W październiku tego roku, zostanie oddane do użytku wielosalowe kino w Gorzowie Wielkopolskim. Nasze multipleksy lokujemy zarówno w średnich jaki i dużych aglomeracjach. Dostrzegamy potencjał lokalizacji, których wcześniej nikt nie brał pod uwagę. Dzięki optymalizacji projektów pod konkretną lokalizacje tworzymy projekty, które osiągają dobre wyniki. Nasze kina w Kłodzku i Świnoujściu są tego najlepszym przykładem. Opracowana przez nas strategia i przemyślane działania operacyjne przynoszą wymierne efekty. Dzięki temu jesteśmy w stanie rozwijać się zgodnie z przygotowanym wcześniej planem. Rozpoczynamy przygotowania do otwarć w kolejnych lokalizacjach w tym w Gdańsku, gdzie oferta kinowa jest większa niż w średnich miastach.

Jaki jest koszt aranżacji lokalu i wyposażenia kina?

Uruchomienie nowoczesnego multipleksu kinowego zawsze wiąże się z dużym nakładem inwestycyjnych zarówno w aranżacje jak również wyposażanie kinotechniczne. Projektując kina przyjęliśmy zasadę: „zero kompromisów w kwestii wyposażenia technicznego”. Najnowocześniejsza technika kinowa zastosowana w Cinema3D, oparta na cyfrowych projektorach kinowych, umożliwia projekcje w systemie 3D oraz 4K. Projektory są przystosowane do projekcji trójwymiarowych w systemie Dolby3D Digital oraz DepthQ 3D. W naszych kinach, wszystkie sale są w pełni klimatyzowane i dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Dla wygody widzów sale kinowe posiadają komfortowe fotele wykonane z materiałów wysokiej jakości. Dla najbardziej wymagających widzów w nowych kinach sieci do dyspozycji będą również fotele VIP wyposażone w poszerzone siedziska. Szczególny nacisk kładziemy różnie na aranżację przestrzeni kinowej. Myślą przewodnią i główną inspiracją w projekcie aranżacji naszego kina jest kosmos i wielkowymiarowość – czyli kluczowe elementy identyfikacji wizualnej marki Cinema3D. Widzowie w naszych nowych multipleksach, odnajdą różnorodne nawiązania do kosmosu min. sufit imitujący niebo nocą, obraz galaktyki, podłogę i ściany rozświetlone diodami led, krzywizny symbolizują przejścia pomiędzy poziomami. Zaskakujący okaże się również korytarz – złudzeniem optycznym jakby wprowadzający w ukryty wymiar. Mamy świadomość, że oprócz zastosowania najlepszych rozwiązań kinotechnicznych, bogatego repertuaru, trzeba tworzyć odpowiednią atmosferę. Koszt inwestycyjny związany z uruchomieniem nowego multipleksu zależy od jego wielkości i lokalizacji. Adaptacja lokalu na potrzeby kina, aranżacja, wyposażenie kinotechniczne to nakłady inwestycyjne liczone milionach złotych.

Dlaczego kino to dobra oferta dla centrów handlowych?

Na polskim rynku działa obecnie ponad 400 centrów handlowych, w tym około połowa to centra, które maja już za sobą 10 letnią działalność. Wysoka konkurencja na rynku deweloperskim, skłania właścicieli i inwestorów do realizowania projektów z szerszą ofertą handlową i rozrywkową. Projekty z funkcją rozrywkową czyli np. kinem, mają większą szansę na powodzenie. Wysoka popularność centrum w dużym stopniu zależy od oferty jaką dysponuje i wyróżnia się na tle innych obiektów handlowych. Nowoczesny multipleks kinowy w ofercie galerii, zawsze wpływa korzystnie również na wizerunek takiego miejsca. Kino jest dużym magnesem, również dla najemców rozważających przedłużenie umowy najmu lub ulokowanie nowego sklepu w danej lokalizacji. Obiekty handlowe, które obecnie przechodzą rewitalizacje, rozbudowę lub rekomercjalizację, dostrzegają potencjał rozszerzenia swojej oferty o wielosalowe kino. Dzięki takim decyzjom centra przechodzące rewitalizację, budują swoją przewagę rynkową. Takim przykładem może być rozbudowa Galerii Morena w Gdańsku lub decyzja właściciela galerii Tarnovia w Tarnowie o wzbogaceniu oferty centrum o wielosalowe kino. Multipleks kinowy w centrum handlowym, jest także swego rodzaju magnesem dla najbardziej atrakcyjnych klientów z punktu widzenia zarządców galerii. Widzowie kina to przede wszystkim osoby w wieku od 16-45 w tym rodziny z dziećmi.