Marek Janeczko, Chief Operating Officer, Członek Zarządu Grupy Smyk.
Marek Janeczko, Chief Operating Officer, Członek Zarządu Grupy Smyk.
Marek Janeczko, Chief Operating Officer, Członek Zarządu Grupy Smyk.
Marek Janeczko, Chief Operating Officer, Członek Zarządu Grupy Smyk.

– Plany rozwoju sieci Smyk zakładają otwieranie kilkunastu sklepów w ciągu roku.
W minionym udało się zrealizować te założenia – otworzyliśmy 13 sklepów, m.in. we Wrocławiu, Starachowicach, Sochaczewie czy Pile. Rynek produktów dla dzieci w Polsce posiada duży potencjał, który umożliwia nam ciągły, dynamiczny rozwój – mówi portalowi Retailnet.pl Marek Janeczko, Chief Operating Officer, Członek Zarządu Grupy Smyk.

Ile obecnie działa sklepów Smyk?

Obecnie sieć liczy 147 sklepów Smyk, z czego 114 działa w Polsce. Ponadto, w skład Grupy Smyk wchodzi 61 sklepów Spiele Max działających w Niemczech. Co do rezultatów sprzedaży tradycyjnie zostaną one podane w ramach oficjalnego sprawozdania finansowego Grupy EM&F.

Czy w 2014 roku rozwój był prowadzony w Polsce i za granicą?

W ubiegłym roku skupiliśmy się na rozwoju w Polsce oraz optymalizacji działalności sklepów zagranicznych.

Czy planujecie kolejne otwarcia sklepów w 2015 roku?

Zakładamy utrzymanie dynamiki rozwoju na dotychczasowym poziomie.

Kiedy najbliższe otwarcia sklepów i w jakich lokalizacjach?

W pierwszej połowie roku otworzymy sklepy w Elblągu, Jeleniej Górze i Starogardzie Gdańskim. W drugiej połowie roku planujemy kolejne otwarcia.

Jakie jeszcze miasta was interesują pod względem ekspansji?

Naszym założeniem jest docieranie z naszą ofertą do możliwie dużej liczby rodziców dzieci w wieku 0-14 lat, dlatego na mapie naszych inwestycji coraz częściej znajdują się nie tylko lokale wzmacniające obecność i dostępność marki w największych miastach Polski, ale i otwarcia sklepów w mniejszych miejscowościach, takich jak Sochaczew, Piła czy Kutno, gdzie rozpoczęliśmy działalność w ostatnich miesiącach.

Czy prowadzicie działania optymalizujące sieć sklepów?

Optymalizacja działań sklepów jest w naszej grupie procesem ciągłym. Zmieniają się m.in. wymagania klientów oraz środowisko biznesowe, a my odpowiadamy na te wyzwania na bieżąco. Obecnie jesteśmy skupieni na rozwoju sieci w Polsce oraz umocnieniu naszej pozycji konkurencyjnej na rynkach zagranicznych.

Smyk to największa w Polsce sieć sklepów specjalistycznych dla dzieci, wchodząca w skład Grupy Empik Media & Fashion (Grupa EM&F). Jej historia sięga lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Dynamiczny rozwój sieci Smyk rozpoczął się w roku 2000, kiedy powołano samodzielną spółkę: Smyk sp. z o.o. Smyk to sieć sklepów oferujących zabawki, akcesoria oraz ubranka dla dzieci w wieku 0-14 lat. W sklepach sieci klienci mogą znaleźć produkty znanych marek, a także marki własne Smyka: Cool Club i Smiki.