Marek Błędowski dyrektor handlowy, członek zarządu Apsys Polska SA
Marek Błędowski dyrektor handlowy, członek zarządu Apsys Polska SA
Marek Błędowski dyrektor handlowy, członek zarządu Apsys Polska SA
Marek Błędowski dyrektor handlowy, członek zarządu Apsys Polska SA

Obecnie spółka Apsys realizuje projekt centrum handlowego Posnania w Poznaniu. O procesie komercjalizacji galerii redakcja Retailnet.pl rozmawia z Markiem Błędowskim dyrektorem handlowym, członkiem zarządu Apsys Polska SA

Na jakim etapie jest komercjalizacja galerii?

– Posnania to nasz projekt flagowy, największy tego typu obiekt w Wielkopolsce, dwa razy większy od istniejących czy planowanych w Poznaniu. Będzie to centrum nowej generacji – zarówno ze względu na architekturę, jak również nową jakość zakupów oraz innowacyjne technologie i usługi, które planujemy tu wprowadzić. Wszystko to sprawia, że zainteresowanie najemców Posnanią jest bardzo wysokie, a proces komercjalizacji przebiega sprawnie i zgodnie z oczekiwaniami. Już teraz, półtora roku przed otwarciem, wynajęliśmy 80 proc. powierzchni handlowej wynoszącej 100 tys. mkw.

W projekcie tym przewidują Państwo obecność ponad 40 marek gastronomicznych. Jakie sieci z tej branży zagoszczą w Posnanii?

– W Posnanii bardzo duży nacisk kładziemy na budowę przestrzeni lifestylowej, której częścią są marki gastronomiczne. Planujemy, że około 10 proc. ogólnej powierzchni obiektu zajmą restauracje foodcourtowe, restauracje z obsługą kelnerską, kawiarnie, piekarnie i bistra. Jest to zgodne nie tylko z koncepcją tego centrum, ale także aktualnymi trendami rynkowymi, doskonale widocznymi w zachodniej części Europy. Naszym wyróżnikiem staną się całoroczny ogródek zimowy i sezonowe ogródki letnie, które powstaną przy wejściu od strony Placu Północnego. W tej części galerii swoje lokale otworzą: sieć sushi, Sphinx oraz pierwsza na rynku poznańskim restauracja Bierhalle o powierzchni ok. 600 mkw. serwująca piwo warzone na miejscu. Ponadto mamy podpisane umowy z siecią kawiarni Costa Coffee i lokalną marką Coffee Time. W części ze wspólnymi stolikami znajdą się natomiast wszyscy istotni operatorzy, w tym sieci między¬narodowe: McDonald’s, KFC, Burger King czy North Fish.

Przewidzieli Państwo również miejsce dla sklepów wielkopowierzchniowych. Kto będzie operatorem spożywczym?

– Operatorem spożywczym w naszym pro¬jekcie będzie Carrefour z powierzchnią ponad 10 tys. mkw. Branżę wyposażenia wnętrz reprezentować będzie z kolei market Leroy Merlin. Z doświadczenia wiemy, że takie 2 obiekty pod jednym dachem mają w Polsce sprawdzoną formułę i bardzo dobrze funkcjonują. Jeżeli chodzi o innych najemców wielkopowierzchniowych, to 2,5 tys. mkw. zajmie klub fitness z basenem należący do sieci Pure Jatomi, blisko 3 tys. mkw. – sklep Van Graaf, a po 2 tys. mkw. – sklepy H&M i C&A.

Czy moda będzie miała wydzieloną przestrzeń w Posnanii?

– Sklepy modowe znajdą się na pierwszym piętrze centrum oraz w salonach z podwójnej wysokości ośmiometrowymi witrynami. W Posnanii będzie także strefa dla marek premium oferujących nie tylko odzież, ale także zegarki i akcesoria. Pojawią się tu również showroomy polskich projektantów. Posnania będzie jedynym miejscem w regionie, w którym swoje sklepy otworzą wszystkie marki należące do grupy Inditex, czyli: Zara, Zara Home, Stradivarius, Massimo Dutti i Ojsho. Pod naszym dachem dostępne będą również wszystkie marki z grupy LPP: Reserved, Mohito, Cropp, House, Sinsay.

Cały wywiad z Markiem Błędowskim znajduje się w lutowym wydaniu miesięcznika Shopping Center Poland.