H&M zapowiada dalszą ekspansję online. Na celowniku 9 krajów

Karl-Johan Persson, prezes szwedzkiej sieci sklepów H&M zapowiada, że w 2016 roku firma uruchomi sprzedaż online w 9 kolejnych krajach.

W 2015 roku sieć otworzyła 413 nowych sklepów stacjonarnych, oraz uruchomiła sprzedaż internetową na 10 rynkach, m.in. w Polsce.

– W tym roku zamierzamy kontynuować ekspansję, zarówno otwierając salony stacjonarne, jak również rozwijając sprzedaż online. Planujemy wystartować ze sprzedażą online na 9 rynkach: w Irlandii, Japonii, Grecji, Chorwacji, Słowenii, Estonii, Łotwie, Litwie i Luksemburgu – wymienia Karl-Johan Persson, prezes H&M.

Dodaje, że w 2016 roku ma powstać także 425 nowych sklepów stacjonarnych, również na rynkach, na których dotychczas szwedzka marka była nieobecna: w Nowej Zelandii, na Cyprze i w Portoryko.

Polska wersja e-sklepu

Polskojęzyczny sklep internetowy szwedzkiej sieci odzieżowej H&M wystartował 26 marca 2015 roku. W jego ofercie znajduje się odzież, obuwie oraz akcesoria dla kobiet, mężczyzn i dzieci, a także artykuły wyposażenia wnętrz. Łącznie w sprzedaży internetowej znajduje się kilka tysięcy produktów.

Za zakupy w e-sklepie H&M można zapłacić na dwa sposoby. Jedną z opcji jest płatność gotówką przy odbiorze, drugą płatność kartą przez internet. H&M akceptuje dwa rodzaje kart: Visa oraz MasterCard. Po zaakceptowaniu płatności kartą kwota zakupu zostaje natychmiast zablokowana, a klient otrzymuje pocztą e-mail potwierdzenie zamówienia. Karta zostanie obciążona dopiero po wysłaniu zamówienia. W przypadku zwrotu zamówienia, cała kwota zostanie przekazana na rachunek karty klienta.

Przesyłki dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej. Czas realizacji ma wynosić 3-4 dni robocze od momentu wysłania potwierdzenia o dostępności danego produktu. Koszt przesyłki to 5,90 złotych. Na razie H&M nie uruchomił opcji samodzielnego odbioru towaru zakupionego w internecie, czyli tzw. usługi click and collect.

Szwedzka firma Hennes & Mauritz powstała w 1947 roku. Na koniec ostatniego roku rozliczeniowego posiadała łącznie 3924 sklepy zlokalizowane w 61 krajach. W 23 z nich prowadziła również sprzedaż online.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl