Natura wybiera “ulice”, bo chce być bliżej klienta

Natura stawia na relacje z klientem, więc coraz więcej placówek otwieranych jest przy ulicach handlowych. 30 lipca przy ulicy 3-go maja 33 w Jarosławiu otwarty został nowy punkt sprzedaży. Drogeria zajmuje powierzchnię 166 mkw. i jest prowadzona w systemie agencyjnym.

– Jesteśmy obecni nie tylko w dużych aglomeracjach. Ponad połowa sklepów znajduje się w miejscowościach poniżej 100 tys. mieszkańców. Kolejne otwarcia uzależniamy od dostępności atrakcyjnych lokalizacji i potencjału zakupowego konsumentów – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Albert Kot, krajowy menadżer ds. rozwoju sieci franczyzowej i agencyjnej. – Nowe drogerie otwierają się zarówno w centrach handlowych – jedno z ostatnich otwarć miało miejsce w Galerii Pomorskiej w Bydgoszczy (14.07), jak i w wolno stojących obiektach – jak nowo powstała drogeria w Zduńskiej Woli (29.06). Staramy się być wszędzie tam, gdzie znajdziemy odbiorców naszej oferty – dodaje.

Jak wyjaśnia Albert Kot, nowe lokalizacje dopasowywane są do specyfiki danej miejscowości i w zależności od potencjału miasta lokowane są albo w galeriach handlowych, albo przy ulicach o dużym przepływie klientów. – Trudno powiedzieć, że któraś z lokalizacji jest dla nas ważniejsza – zaznacza.

Sieć liczy obecnie 243 drogerie własne, 24 prowadzone w systemie agencyjnym oraz 10 placówek, które działają przy aptekach Dbam o Zdrowie. Obecnie spółka skupia się przede wszystkim na systemie drogerii agencyjnych, przy czym rozwijany jest pakiet wsparcia marketingowego dla potencjalnych inwestorów.

– Inicjujemy otwieranie kolejnych placówek Natury, tak aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy doceniają rodzime marki i różnorodny asortyment. Pragniemy, aby nasze produkty były dostępne dla jak najszerszej grupy konsumentów. Jednocześnie wspieramy rodzimy biznes, dlatego współpracujemy z polskimi inwestorami i producentami – mówi krajowy menadżer ds. rozwoju sieci franczyzowej i agencyjnej.

Na umowę agencyjną mogą zdecydować się osoby, które chcą ponieść jak najmniejsze ryzyko. Jest to też forma wymagająca mniejszych nakładów finansowych. W systemie agencyjnym pracuje się w imieniu i na rzecz właściciela sieci.

Dzięki temu ta formuła współpracy może być bardziej przystępna niż np. franczyza. Przedsiębiorca pozostaje właścicielem sklepu, zarządza nim oraz pracownikami. Spółka ocenia natomiast potencjał wybranych punktów handlowych, zarządza całym asortymentem kosmetycznym, a także podpowiada jak dobrać produkty, w zależności od lokalizacji. Sklep jest stale zaopatrywany, aby miał na czym zarabiać. W związku z tym, przedsiębiorca nie musi się obawiać zmian koniunkturalnych, ponieważ  niezależnie od nich, towar i tak zostanie dostarczony. Inwestorzy mogą zatem liczyć na pełne wsparcie przy rozpoczęciu i w trakcie działalności.

Natura to jedna z największych i najdłużej działających polskich sieci drogeryjnych, która oprócz sklepów stacjonarnych oferuje również możliwość realizacji zakupów w sklepie internetowym www.drogerienatura.pl. Od blisko 20 lat Natura wychodzi do klientów z bogatą ofertą marek będących liderami na rynku kosmetyczno-drogeryjnym oraz szeroką gamą produktów dostępnych w sieci na wyłączność tj. Natura Care, KOBO Professional, My Secret, Sensique, Milly czy Seyo.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl