Sukces Ravelo w RWD. Ruch mobile wzrasta o 60 proc.

Kwartał po wdrożeniu technologii RWD w księgarni internetowej Ravelo widać efekty zmiany.

– Statystyki dotyczące wykorzystania urządzeń mobilnych jednoznacznie wskazują, w jakim kierunku będzie ię rozwijał handel internetowy – komentuje dla portalu Evigo.pl Dorota Bachman, CEO w księgarni internetowej Ravelo – Naszym celem było umożliwienie klientom kupowania za pomocą telefonu lub tabletu, przy czym doświadczenie to miało w niczym nie ustępować zakupom poprzez desktop.

Wygodniej na mobilach

Jej zdaniem udało się osiągnąć ten cel. W ramach wdrożenia firma postawiła na czytelny, czysty design. Z poziomu urządzenia mobilnego dostępne są wszystkie funkcje, które użytkownik ma do dyspozycji na desktopie. Serwis działa w technologii RED od maja 2016 roku. Jednocześnie redesign nie pociągnął za sobą zmin funkcjonalnych w desktopowej wersji serwisu Ravelo.

– Po wdrożeniu RWD ruch z urządzeń mobilnych na stronach Ravelo wzrósł o ponad 60 procent. Liczba transakcji z urządzeń mobilnych wzrosła o 84 procent – wskazuje Dorota Bachman – Te statystyki oraz informacje zwrotne od klientów wskazują, że Ravelo i zakupy to teraz bardzo udane połączenie.

Wraz z wdrożeniem RWD zmianie uległy mechanizmy związane z wyszukiwaniem produktów w sklepie oraz ich ekspozycją. Nowy layout został opracowany na podstawie pogłębionych wywiadów z klientami sklepu. Platforma Ravelo.pl wciąż wykorzystuje autorską technologię opracowaną przez sklep.

Wiele innowacji

– Karta produktu została uproszczona. W zakładkach znajdują się najważniejsze informacje, dotyczące opisu produktu, produktów podobnych oraz recenzji i opinii użytkowników. Zielonym przyciskiem oznaczono status produktu, tzn. czy jest bestsellerem, czy nowością. Przyciski te umożliwiają jednocześnie szybkie przejście do listy nowości lub bestsellerów – tłumaczy Dorota Bachman – W wersji RWD na stronach sklepu Ravelo widoczne są ikony szybkiego dostępu do najpopularniejszych kategorii. Mechanizmy wyszukiwania wyposażone są w dodatkowe filtry, umożliwiające precyzyjne dotarcie do szukanego produktu.

Dodaje, że w wersji mobilnej znikają, między innymi, elementy umożliwiające upselling, które świetnie sprawdzają się w wersji desktopowej, jednak na urządzeniach mobilnych powodowały zamieszanie. Aby go uniknąć zmieniono także pozycję i wyeksponowano przycisk „zamów”.

– Cały czas badamy i rozwijamy wersję RWD Ravelo, niemal codziennie pojawiają się usprawnienia i funkcjonalności, np. powiadomienia typu push, dostępne aktualnie w smartfonach z Androidem. W planach jest rozszerzenie tej funkcjonalności na iPhone’y – podsumowuje Dorota Bachman.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.