TXM przeznaczy 26 mln zł na rozwój sprzedaży w modelu omnichannel

Spółka TXM, właściciel 385 sklepów dyskontowych TXM textilmarket zlokalizowanych na terenie całego kraju oraz za granicą, a także e-sklepu www.txm24.pl, opublikowała prospekt emisyjny. Zarząd TXM oczekuje wpływów z emisji akcji na poziomie ok. 26 mln zł brutto.

– Naszym celem jest zdobycie jednej z wiodących pozycji w sektorze odzieżowych sklepów dyskontowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Jesteśmy przekonani, że nasz model biznesowy jest bardzo efektywny, co potwierdzają osiągane wyniki finansowe. Dlatego wszystkie środki pozyskane z emisji akcji zamierzamy przeznaczyć na skokowe przyspieszenie wzrostu organicznego, a tym samym dynamiczne zwiększenie skali działania. Prowadzić to będzie do wzrostu wartości Grupy TXM – powiedział Lech Przemieniecki, Prezes TXM S.A.

E-commerce i logistyka wśród priorytetów

Zarząd TXM zamierza przeznaczyć środki pozyskane z emisji akcji w szczególności na rozwój sieci sklepów stacjonarnych w kraju, ekspansję zagraniczną, dynamiczny rozwój kanału e-commerce, a także dostosowanie zaplecza logistycznego do rozwoju sieci sprzedaży.

W ramach sieci krajowej do roku 2018 planowane jest osiągnięcie poziomu około 382 sklepów, o łącznej powierzchni sprzedaży ok. 98 tys. mkw. Z kolei na rynkach zagranicznych w 2018 r. sieć powinna liczyć około 94 sklepów, z czego większość w Rumunii, a pozostałe na Słowacji i w Czechach. – Poza Polską to rynek rumuński jest dla nas obecnie najatrakcyjniejszy. Dlatego ekspansja za granicą powinna w tym kraju być najszybsza – podkreślił Lech Przemieniecki.

Na wszystkich rynkach wdrażany jest nowy, większy format sklepów, których średnia powierzchnia liczy około 350 mkw. Jest to odpowiedź na zmieniające się oczekiwania klientów, którzy preferują robienie zakupów w większych placówkach oferujących szerszy asortyment towarów. Z kolei w ramach rozwoju kanału e-commerce w planie jest uruchomienie sprzedaży on-line we wszystkich krajach, w których będą sklepy stacjonarne.

Sieć dyskontowa TXM oferuje przede wszystkim szeroki asortyment odzieży użytkowej (bluzki, bluzy, t-shirty, topy, kurtki, koszule, swetry, sukienki, spodnie i spódnice) oraz obuwie. W ofercie znajdują się również produkty wyposażenia domu, drobne dodatki i akcesoria. Spółka należy do Grupy Kapitałowej Redan S.A.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.