Grupa Redan: wysoka dynamika sprzedaży online

O 4 proc. do 40 mln zł wzrosły w styczniu br. obroty Grupy Redan w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Wysoką dodatnią dynamikę sprzedaży utrzymywały sklepy internetowe zarówno sieci modowej Top Secret jak i dyskontowej TXM.

Grupa Redan w styczniu 2017 r. osiągnęła 40 mln zł przychodów, czyli o 4 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Powierzchnia całej sieci handlowej Grupy na koniec grudnia wyniosła 142 tys. mkw., co oznacza wzrost o 18 proc. w odniesieniu do stycznia 2016 r.

Dobre wyniki

Sieć dyskontowa TXM w pierwszym miesiącu tego roku uzyskała 25 mln zł obrotów, czyli o 11 proc. więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Z tego przychody zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm24.pl wzrosły o 26 proc. r./r. do 1 mln zł. Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec stycznia 2017 r. liczyła 406 sklepów własnych o łącznej powierzchni 101,5 tys. mkw. i była o 29 proc. większa niż na koniec stycznia 2016 r.

W segmencie modowym sprzedaż towarów w styczniu br. sięgnęła 16 mln zł i była niższa o 5 proc. niż rok wcześniej. Z tego sklepy online www.topsecret.pl oraz www.topsecret.ua wypracowały obroty na poziomie 3 mln zł, co oznacza 20 proc. poprawę. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec stycznia 2017 r. miały łączną powierzchnię 40,5 tys. mkw., co oznacza 3 proc. spadek względem stycznia 2016 r.

– Styczeń to okres wyprzedażowy, z którego jak widać najchętniej korzystają klienci preferujący zakupy online. Sprzedaż w tym kanale osiągnęła znaczącą poprawę zarówno w kanale modowym Top Secret jak i dyskontowym TXM, co potwierdza nasze założenia w zakresie rozwoju sprzedaży internetowej. Spadek sprzedaży w styczniu w części modowej jest wynikiem mniejszej oferty kolekcji wyprzedażowej w porównaniu do roku poprzedniego, w którym mieliśmy stany zapasu wyższe o ponad 20 proc. związane z nadmiernymi zakupami kolekcji jesienno-zimowej z 2015 r. – powiedział Bogusz Kruszyński, prezes zarządu Redan SA.

Blisko 800 sklepów

Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TXM textilmarket. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu. W Polsce Grupa Kapitałowa zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci blisko 800 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy TXM textilmarket.

Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje Spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Wchodząca w skład Grupy spółka TXM S.A. zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w grudniu 2016 r. Redan aktywnie wspiera Fundację „Happy Kids”.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.