Sklep sieci Intersport
Sklep sieci Intersport

Spółka Intersport Polska SA wypracowała w marcu 2017 roku przychody netto ze sprzedaży w wysokości ponad 11,6 mln zł, czyli o 11,5% niższe w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku (było: 13,11 mln zł); przy czym w ujęciu LFL (na bazie porównywalnych sklepów) sprzedaż rok do roku była o 4,1% niższa.

W marcu 2017 roku, spółka odnotowała rok do roku spadek sprzedaży asortymentu zimowego oraz wzrost sprzedaży rowerów. Jednocześnie, utrzymano w tym okresie tendencję wzrostu marży procentowej.

Narastająco od stycznia do marca 2017 roku sieć Intersport Polska SA odnotowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 48,33 mln zł, czyli o 12,5% mniej, niż w analogicznym okresie 2016 roku (było: 55,22 mln zł).

Optymalizacja sieci sklepów

Intersport na koniec 2016 roku posiadał 35 salonów zlokalizowanych w 23 największych miastach Polski o łącznej powierzchni sprzedaży wynoszące ponad 33 tys. mkw.

W zeszłym roku spółka zamknęła 3 nierentowne sklepy. W 2017 roku, w związku z planowym zakończeniem umów, IPL planuje zamknięcie kolejnych 3 sklepów. Pomimo, że jednorazowe koszty zamknięć tych sklepów obciążają wyniki bieżące, ale w dłuższej perspektywie, fakt rezygnacji z nierentownych placówek wpłynie pozytywnie na wyniki spółki – informuje Intersport.

Nowe formaty sklepów

Intersport International Corporation – licencjonodawca marki Intersport – opracował model rozwoju nowych formatów sklepów sportowych, które są obecnie testowane w wielu krajach. Oprócz modelowej koncepcji sklepu ogólno-sportowego Intersport, proponowane jest wdrażanie formatów sklepów specjalistycznych np. fitness-running, teamsport, outdoor oraz budget.

Intersport Polska analizuje możliwość wprowadzenia nowych konceptów na polskim rynku i planuje powrót do rozwoju sieci sprzedaży po skutecznym przeprowadzeniu restrukturyzacji i wdrożeniu nowego modelu biznesowego.

Grupa Intersport

Grupa Intersport posiada około 5,4 tys. sklepów i jest obecnie reprezentowana w 65 krajach na pięciu kontynentach. Po Europie, Kanadzie, Bliskim Wschodzie, Azji i Australii, nadszedł czas na Amerykę Południową. Do 2020 roku w Chile planowane jest uruchomienie ponad 40 sklepów pod szyldem Intersport. Roczne obroty Grupy Intersport kształtują się na poziomie 11 mld euro łącznie z podatkiem VAT.