Październikowe otwarcie Wroclavii to jedno z najważniejszych tegorocznych wydarzeń na polskim rynku nieruchomości handlowych. Najnowsza inwestycja firmy Unibail-Rodamco, właściciela i zarządcy kilkudziesięciu centrów handlowych w największych miastach Europy, to nowe miejsce spotkań i rozrywki w samym sercu Wrocławia. O walorach Wroclavii redakcja Retailnet.pl rozmawiamy z jej dyrektorem, Małgorzatą Woźniak

Retailnet.pl: Czym zaskoczy nas Wroclavia?

Małgorzata Woźniak: Jej znakiem rozpoznawczym będzie nienaganna jakość obsługi dostrzegalna dla klienta na każdym etapie jego pobytu w centrum i sygnowana 4-gwiazdkowym znakiem jakości, a także unikalna oferta handlowa. Na wrocławian będą czekać nieobecne dotąd w mieście marki, m.in. Steve Madden, Forever21, Lacoste, U.S. Polo Assn., Loft37, Okaidi, Petit Bateau czy Estée Lauder oraz liczne sklepy flagowe, których zaletą jest pełen asortyment danego producenta. Atutem Wroclavii będzie jednak nie tylko oferta, ale także atmosfera. Będzie to wyjątkowe miejsce spotkań i rozrywki, z ok. 30 restauracjami i kawiarniami oraz 20-salowym kinem, w tym z pierwszym w mieście IMAXem. Strefa restauracyjno-rozrywkowa znajdzie się w bezpośrednim sąsiedztwie zielonych ogrodów o łącznej powierzchni ponad 4 tys. mkw. Będzie to prawdziwe miejsce wytchnienia od ulicznego gwaru.

Wspomniała pani o 4-gwiazdkowej jakości. Co pani przez to rozumie?

Bardzo zależy nam na wrażeniu, które pozostanie w naszych gościach po wizycie we Wroclavii. 4-gwiazdkowy znak jakości został stworzony przez Unibail-Rodamco na podstawie wnikliwej analizy potrzeb naszych klientów. To swoista gwarancja usług na najwyższym poziomie. Nad przestrzeganiem wysokich standardów jakości czuwa firma SGS, lider branży, która corocznie wykonuje w każdym z naszych centrów szczegółowy audyt obejmujący 571 punktów kontrolnych.

A jak 4-gwiazdkowa jakość będzie wyglądać w praktyce?

Klienci Wroclavii będą mogli korzystać m.in. z zakupów ze stylistą, bezpłatnego i nieograniczonego dostępu do Wi-Fi, aplikacji na smartfony, bezpłatnej przestrzeni do doładowań telefonów i komputerów, profesjonalnej recepcji, szatni, programu lojalnościowego, kart podarunkowych i z wielu innych usług. O jakości często decydują z pozoru drobne kwestie i udogodnienia. Dla przykładu, w recepcji będzie można wypożyczyć parasol, poznać repertuar kina, czy otrzymać zakładaną na rękę dziecka bransoletkę, na której wpisuje się numer telefonu do rodzica.

Czyli jakość to szereg usług i udogodnień?

Wszystkie detale, które są ważne dla klienta i dla nas mają ogromne znaczenie. Każdy szczegół pobytu naszych gości w centrum jest przez nas szczegółowo analizowany, aby ich wizyta była jak najbardziej przyjemna. Z wdzięcznością przyjmujemy także opinie naszych klientów, zarówno te pozytywne jak i negatywne, odpowiadając na nie zawsze w przeciągu 48 godzin. Dzięki informacji zwrotnej stale możemy podnosić jakość. Tworząc Wroclavię, wykorzystujemy całe dotychczasowe doświadczenie Unibail-Rodamco w zarządzaniu centrami handlowymi. Jest to pierwsze centrum, które budujemy w Polsce od postaw, dlatego mamy dużą motywację, by stworzyć coś wyjątkowego.

Małgorzata Woźniak, dyrektor Centrum Wroclavia
Małgorzata Woźniak, dyrektor Centrum Wroclavia

Steve Madden, Forever21… Jacy jeszcze najemcy pojawią się w centrum?

Oferta Wroclavii była dobierana w taki sposób, by każdy klient znalazł coś dla siebie.  Na przykład wśród najemców modowych będą zarówno marki premium, dla pasjonatów mody, jak i bardziej masowe. Oprócz nowych graczy na wrocławskim rynku we Wroclavii będą przedstawiciele największych grup odzieżowych: Inditex, czyli Zara, Zara Home, Pull & Bear, Bershka, Oysho, Massimo Dutti i Stadivarius z nowym konceptem mody męskiej oraz należące do LPP Reserved, Mohito, House, Cropp i Sinsay, a także H&M, New Look, Peek & Cloppenburg, Guess i wielu innych.

Kogo jeszcze warto wymienić?

Każdy jest dla nas tak samo ważny. Poza propozycjami modowymi mocnym punktem centrum będzie oferta gastronomiczna i rozrywkowa, która zajmie niemal 20% powierzchni handlowej. Jej ważnym elementem jest Strefa Dining Plaza, czyli niezwykła aranżacyjnie przestrzeń z bogatą ofertą restauracji i kawiarni. Będą tam m.in. wywodzące się z Wrocławia Etno Cafe, Polish Lody czy Pasibus, ale także koncepty sieciowe: jedyne w mieście Vapiano oraz Izumi Sushi, Salad Story i North Fish. Dodatkowo mamy jeszcze w zanadrzu pewną niespodziankę gastronomiczną, ale na razie nie zdradzam nazwy tego najemcy.

Do kogo skierowana jest oferta Wroclavii?

W naszym zamyśle będzie to miejsce spotkań dla wszystkich mieszkańców miasta. Chcemy, żeby każdy klient odczuł, że jest dla nas ważny – poczuł się we Wroclavii dobrze i znalazł coś dla siebie. Myślimy zarówno o osobach zainteresowanych modą, pracownikach biurowych, jak i o rodzinach z dziećmi. Dla nich będzie m.in. plac zabaw wewnątrz i na zewnątrz, specjalne strefy do zabawy wydzielone w ramach Dining Plaza, a dla starszych – ścianki wspinaczkowe w ogrodzie na poziomie +2. Dotarciu do szerokiej grupy wrocławian sprzyja lokalizacja w ścisłym centrum, w sąsiedztwie ok. 30 linii autobusowych i tramwajowych. Zaprojektowaliśmy ok. 2 tys. miejsc parkingowych dla samochodów i 400 dla rowerów, więc łatwo się do nas dostać z niemal każdej dzielnicy Wrocławia, dowolnym środkiem lokomocji. Ponadto centrum zintegrowane jest z dworcem autobusowym i sąsiaduje z głównym dworcem kolejowym.

Wizja ogrodów jest kusząca. Jakich innych ciekawych rozwiązań architektonicznych możemy się spodziewać?

Nie sposób opisać wszystkich w krótkiej rozmowie. To niezwykle nowoczesne centrum. Jego elewacja będzie sprawiać wrażenie trójwymiarowej. Będzie przy tym podświetlana na łagodny, jasny kolor. Na elewacji znajdą się pionowe ogrody. W środku w bardzo dużym stopniu wykorzystaliśmy naturalne formy i materiały oraz światło dzienne. Będzie nim doświetlona fasada niemal każdego sklepu. Możemy się pochwalić najwyższym w Europie rezultatem uzyskanym przez część handlową podczas certyfikacji BREEAM. Potwierdza on wyjątkową przyjazność budynku dla jego przyszłych użytkowników i środowiska. Mamy nadzieję, że naturalne światło, miejsca relaksu, ławki, a także zieleń, ogrody i fontanna stworzą pozytywną atmosferę i przyczynią się do tego, że klienci polubią Wroclavię.

Odlicza pani dni do otwarcia?

Naturalnie, cały zespół – każdy w zakresie swojej specjalizacji – intensywnie przygotowujemy się do eventu oraz funkcjonowania centrum po otwarciu, by było jak najbardziej przyjazne dla odwiedzających. Wszystkie prace przebiegają w doskonałym tempie. W obiekcie zainstalowano już marmurowe posadzki, przeprowadzamy testy oświetlenia elewacji oraz dojazdu autobusów do dworca. Cześć powierzchni została przekazana najemcom, którzy rozpoczęli prace wykończeniowe w swoich lokalach.

Wrocław jest znany z nasycenia powierzchnią handlową. Nie boi się pani konkurencji?

Stawiamy na jakość i troskę o każdy szczegóły wizyty klienta we Wroclavii. Mamy nadzieję, że w ten sposób trafimy do gustu wrocławian, którzy poczują się u nas dobrze i będą chcieli nas odwiedzać. Konkurencja z pewnością spowoduje większy nacisk na profesjonalną obsługę i atrakcyjną  ofertę. Dla klientów to ewidentne korzyści.